ارتش عراق، ترکیه را تهدید کرد

چهار شنبه 22 مرداد 1399 - 12:58:36
ارتش عراق، ترکیه را تهدید کرد

تهران- الکوثر: ارتش عراق در واکنش به حمله پهپادی ترکیه به شمال این کشور، آنکارا را تهدید کرد و هشدار داد در برابر ریخته شدن خون عراقی‌ها ساکت نخواهد نشست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله پهپادی ترکیه به تعدادی از نیروهایمان را محکوم می‌کنیم. این تجاوز به کشته شدن فرمانده تیپ دوم در منطقه اول در فرماندهی گارد مرزی و فرمانده گردان سوم و زخمی شدن فرمانده گردان اول و افسر اطلاعات و دو تن از همراهانشان منجر شد. نیروهای ما زمانی که هدف قرار گرفتند، سرگرم عملیات شناسایی در منطقه سیدکان در چهار کیلومتری نوار مرزی با ترکیه بودند.

وی گفت: به منظور حفظ حسن همجواری و روابط میان دو کشور نیروهای ترکیه باید درباره این جنایت توضیح دهد و عاملان باید مجازات شوند. ما قبلا هم نسبت به ادامه تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار داده بودیم. خون عراقی‌ها گرانبهاست و ما در برابر ریخته شدن خونشان سهل‌انگاری نکرده و ساکت نمی‌نشینیم.

در همین راستا تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز گفت: با مسئولان اقلیم کردستان درباره تجاوز ترکیه که به کشته شدن دو افسر گارد مرزی منجر شد رایزنی داریم.

وی افزود: جزئیات دیگری وجود دارد که برای بررسی دلایل این حمله و هدف قرار گرفتن نظامیان عراقی با مقامات اقلیم کردستان درباره آن صحبت خواهیم کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 22 مرداد 1399 - 12:58:30