آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان لبنانی

پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 9:39:18
آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان لبنانی

تهران - الکوثر : ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای امداد و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان لبنانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت ، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون در پی این انفجار دست‌کم 135 نفر کشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شده اند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در پیامی به ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان ضمن تسلیتِ مصیبت غمبار جان باختن و مجروحیت تعداد کثیری از شهروندان این کشور، آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حضور در عرصه امدادرسانی را اعلام کرد. 

سرلشکر باقری همچنین در پیام دیگری به «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان یادآور شد : نقش‌آفرینی‌های جنبش حزب الله در خط مقدم جبهه مقاومت ضد صهیونیستیِ منطقه، چشمان مردم لبنان را در انتظار یاری‌بخشی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دیگر در تسکین آلام ناشی از این مصیبت بزرگ قرار داده است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه نقش آفرینی و کمک رسانی در این عرصه، برای مجروحان شفای عاجل و برای آحاد مردم شریف لبنان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد. 

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران هم در گفت‌وگوی تلفنی با «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان، آمادگی دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای رساندن کمک‌های اضطراری به حادثه‌دیدگان لبنانی را اعلام کرد. 

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران برای کمک به مجروحان حادثه انفجار در بندر بیروت آماده اعزام کادر درمانی و ارسال تجهیزات است، افزود: کمک‌های درمانی ایران شامل یک بیمارستان سیار آماده ارسال به بیروت است.

وزیر دفاع لبنان نیز از ابراز همدری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 9:7:3

عکسهای بیشتر :