جهانگیری در گفتگو با دیاب : ایران در کنار دولت و مردم لبنان است

پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 8:58:34
جهانگیری در گفتگو با دیاب : ایران در کنار دولت و مردم لبنان است

تهران - الکوثر : معاون اول رئیس جمهوری ایران در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر لبنان گفت جمهوری اسلامی با وجود شرایط سخت تحریم، در کنار دولت و مردم لبنان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با «حسن دیاب» نخست وزیر لبنان با ابراز تسلیتِ حادثهِ انفجار در بندر بیروت به مردم و دولت این کشور، تاکید کرد: لبنان همچنان استوار و سربلند باقی خواهد ماند و از این آزمون سخت نیز همچون گذشته پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد.

جهانگیری با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک های مورد نیاز به لبنان خاطرنشان کرد: ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است و دولت لبنان نیز با مقصران این حادثه برخورد خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین هر اقدام تحریمی علیه لبنان در این شرایط را ظالمانه و ضد حقوق بشری برشمرد و افزود: نخستین محموله کمک های ایران امروز از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی به لبنان ارسال شده است.

«حسن دیاب» نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حمایت‌های همیشگی ایران و همچنین ابراز همدردی مقامات جمهوری اسلامی با دولت و مردم لبنان، تاکید کرد: بیروت و لبنان به زانو نخواهد نشست و دوباره خواهد ایستاد.

نخست وزیر لبنان با تمجید از کمک‌های صادقانه ایران به دولت و مردم لبنان، افزود: اوضاع بیروت بحرانی است اما با کمک دوستان، اوضاع به قبل از حادثه باز می‌گردد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون در پی این انفجار دست‌کم 150 نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر زخمی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 مرداد 1399 - 8:51:20