حمله رژیم صهیونیستی به غزه ؛ سومین حمله بر ضد مقاومت در دو هفته

دو شنبه 13 مرداد 1399 - 15:35:22
حمله رژیم صهیونیستی به غزه ؛ سومین حمله بر ضد مقاومت در دو هفته

تهران - الکوثر : جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی، بامداد روز یکشنبه مناطقی را در  جنوب باریکه غزه بمباران کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حمله بامداد یکشنبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه سومین حمله ضد محور مقاومت در دو هفته اخیر است.
نخستین حمله 20 ژوئیه علیه سوریه انجام شد. در جریان این حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، پایتخت سوریه، «علی کامل محسن» یکز از رزمندگان حزب الله لبنان به شهادت رسید.
 پس از این حمله، رسانه‌ های رژیم صهیونیستی از قول ارتش این رژیم نوشتند حزب الله لبنان خود را برای "انتقام" از این رژیم آماده کرده است. این وضعیت سبب هراس در سرزمین های اشغالی شد.
همین هراس نیز سبب دومین حمله رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت شد. ارتش رژیم صهیونیستی روز 27 ژوئیه به ارتفاعات "کفرشوبا" لبنان و مزارع اشغالی "شبعا" حمله کرد.
بهانه این حمله نیز عملیات نفوذی حزب الله در داخل سرزمین های اشغالی اعلام شد، موضوعی که ابتدا از سوی حزب الله رد شد و تنها 48 ساعت بعد نیز «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این حمله در اثر اشتباه انجام شد. 
سومین حمله رژیم صهیونیستی در جغرافیای فلسطین و علیه باریکه غزه انجام شد تا پس از سوریه و لبنان، فلسطین نیز هدف حمله قرار گیرد.
ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این حمله در واکنش به پرتاب چند فروند راکت از باریکه غزه به سمت سرزمین های اشغالی انجام شده، موضوعی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آنرا رد کرده است.
این حملات بیش از هر چیز گویای این است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از بحران های متعدد داخلی، به دنبال ایجاد جنگ علیه محور مقاومت است.
کابینه نتانیاهو در مقابله با شیوع کرونا در سرزمین های اشغالی ناتوان نشان داده است. مشکلات اقتصادی مردم در سرزمین های اشغالی نیز در فضای کرونایی افزایش پیدا کرده است.
در همین حال، پرونده های فساد نتانیاهو نیز عملاً از سوی دستگاه قضا رسیدگی جدی نشده و بی نتیجه مانده است. مجموع این وضعیت سبب شکل گیری بزرگترین تجمعات انسانی علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی شده و وی در لبه پرتگاه قدرت قرار گرفته است. 
نتانیاهو که امیدی برای کاستن از مشکلات داخلی ندارد به جنگ علیه محور مقاومت با هدف فریب افکار عمومی در داخل سرزمین های اشغالی روی آورده است. 
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی گفت هدف از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، انتقال بحرانهای داخلی این رژیم به مردم فلسطین و منحرف کردن توجه جهان از رخدادها و اوضاع وخیم سیاسی اسرائیل است.
حمله به غزه در شرایطی است که این باریکه از سال 2006 تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد و غزه به "زندان رو باز" برای ساکنان آن تبدیل شده است و مردم در غزه با شرایط وخیم انسانی مواجه هستند.
از سوی دیگر، این حملات در شرایطی انجام می شود که گروههای فلسطینی در باریکه غزه و کرانه باختری در مخالفت با طرح نژادپرستانه معامله قرن و الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی وحدت نظر دارند.
به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با حمله به غزه این وحدت را هدف قرار داده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 13 مرداد 1399 - 14:10:14