تاکید همام حمودی؛ برگزاری انتخابات زودهنگام راهکاری برای پایان بحران‌ عراق

یک شنبه 12 مرداد 1399 - 12:24:24
تاکید همام حمودی؛  برگزاری انتخابات زودهنگام راهکاری برای پایان بحران‌ عراق

تهران- الکوثر: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، انتخابات را راه حلی مسالمت آمیز برای بحران کنونی این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز؛ "همام حمودی"، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز یکشنبه، انتخابات را راه حلی مسالمت آمیز برای بحران کنونی عراق دانست و بر اهمیت برگزاری آن در محیطی امن و بر اساس سازوکار‌های قانونی تاکید کرد.

همام حمودی گفت: "ما از تصمیم نخست وزیر مبنی بر تعیین ششم ژوئن آینده به عنوان تاریخ انتخابات زودهنگام، و پرداختن به اولویت‌های برنامه‌های دولت خود برای تقویت اعتماد مردم به دولت و وعده‌های آن و گام برداشتن در مسیر اصلاح سیاسی کشور، بسیار قدردانی می‌کنیم. "
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: این مجلس بر اهمیت برپایی انتخابات در فضایی امن و سازوکار‌های قانونی تأکید می‌کند؛ فضایی که، اولا تضمین کننده سلامت انتخابات و شایسته بودن مسئولان برگزاری آن باشد؛ ثانیاً عموم مردم را به مشارکت گسترده تشویق کند".
همام حمودی خاطرنشان کرد: "ما امیدواریم دولت و نیرو‌های سیاسی به مردم ملحق شوند و اقداماتی جدی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در زمان تعیین شده برای آن، داشته باشند".

پیشتر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سه ماه پس از به دست گرفتن زمام امور در این کشور تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق را اعلام کرد.
الکاظمی در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «اعلام می‌کنم که روز ششم ژوئن ۲۰۲۱ تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق است و ما با تمام توان خود برای حراست از این انتخابات و تضمین موفقیت آن تلاش می‌کنیم».


یک شنبه 12 مرداد 1399 - 11:16:42