شکست جنگ روانی رژیم صهیونیستی در چهاردهمین سالگرد جنگ 33 روزه

سه شنبه 7 مرداد 1399 - 17:46:39
شکست جنگ روانی رژیم صهیونیستی در چهاردهمین سالگرد جنگ 33 روزه

تهران - الکوثر : همزمان با چهاردهمین سالگرد جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی که با چالش های متعدد داخلی مواجه است، جنگ روانی جدیدی علیه حزب الله آغاز کرد ، اما بیانیه حزب الله این جنگ روانی را با شکست مواجه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، داستان دور جدید تنش اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟

رژیم صهیونیستی هفته گذشته به اطراف دمشق حمله هوایی انجام داد که در این حمله "علی کامل محسن"، یکی از نیروهای حزب الله لبنان به شهادت رسید. پس از این حمله، رسانه‌ های رژیم صهیونیستی از قول ارتش این رژیم نوشتند حزب الله لبنان خود را برای «انتقام» از این رژیم آماده کرده است. این وضعیت سبب هراس در سرزمین های اشغالی شد. 

همین هراس نیز سبب شد ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (27 ژوئیه) به ارتفاعات "کفرشوبا" لبنان و مزارع اشغالی "شبعا" حمله کرد. همزمان با این حمله، جنگ رسانه ای علیه حزب الله نیز آغاز شد و برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کردند حزب الله لبنان عملیات نفوذ به داخل فلسطین اشغالی را انجام داد و در حمله اسرائیل نیز شماری از نیروهای حزب الله به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

با این حال، بیانیه حزب الله لبنان به سرعت کذب بودن این ادعاها را ثابت کرد. حزب الله لبنان با تکذیب اظهارات رسانه های رژیم صهیونیستی درباره عملیات نفوذ به داخل فلسطین اشغالی و شهادت و مجروح شدن نیروهای مقاومت، آنرا تلاشی از سوی صهیونیستها برای «اختراع پیروزی های خیالی و دروغین» عنوان کرد.

این بیانیه از یک سو شکست جنگ رسانه ای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان را رقم زد و از سوی دیگر اعتبار تهدید حزب الله علیه این رژیم را در واکنش به شهادت "علی کامل محسن" همچنان حفظ کرد چرا که حزب الله اعلام کرد «پاسخ مقاومت به شهادت یکی از رزمندگان حزب الله و همچنین بمباران امروز منازل غیرنظامیان در روستای "الهباریه" در مرز لبنان حتمی است و بی جواب نمی ماند.»

سوال دیگر این است که اهداف این جنگ رسانه ای اسرائی علیه حزب الله لبنان چیست؟

به نظر می رسد مهمترین هدف مربوط به جایگاه حزب الله لبنان است. در میان گروههای مقاومت، حزب الله لبنان قدرتمندترین بازیگر است که از یک سو در سال های 2000 و 2006 افسانه شکست ناپذیری ارتش اسرائیل را از بین برد و از سوی دیگر امروز از قابلیت بازدارندگی و تهاجمی قابل ملاحظه ای برخوردار است. بنابراین، بنیامین نتانیاهو تلاش می کند با برجسته سازی قابلیت و قدرت حزب الله، از آن در راستای اهداف شخصی خود بهره برداری کند.

هدف دیگر نتانیاهو، فرار از سقوط از قدرت با پناه بردن به "جنگ علیه حزب الله لبنان" است. شمار زیادی از کارشناسان صهیونیست بر این باور هستند عمر سیاسی نتانیاهو سال گذشته میلادی به پایان رسیده بود، اما وی با انحلال مکرر پارلمان و برگزاری سه دور انتخابات پارلمانی و نهایتا با سوء استفاده از کرونا و تشکیل کابینه فراگیر با حزب رقیب به رهبری بنی گانتز و دادن پست های کلیدی نظیر وزارت خارجه و جنگ به حزب آبی و سفید، عمر زمامداری خود را طولانی کرده است. با این حال، شکل گیری بزرگترین تجمع علیه نتانیاهو در قدس اشغالی، سبب شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در لبه پرتگاه سقوط از قدرت قرار گیرد و این بار در صدد است از طریق وارد کردن رژیم صهیونیستی به جنگ، پرونده خروجش از قدرت را به نوعی ببندد. 

نکته پایانی اینکه، اگرچه جنگ 33 روزه در زمان نخست وزیر "ایهود اولمرت" رخ داد و رژیم صهیونیستی متحمل شکست شد، اما نتانیاهو در یک دهه گذشته همواره تلاش کرد با ضربه زدن به حزب الله لبنان، اعتبار ارتش اسرائیل را بازگرداند. اکنون در چهاردهمین سالروز جنگ 33 روزه با آغاز جنگ رسانه ای، بار دیگر چنین هدفی دارد، اما واقعیت این است که افکار عمومی در سرزمین های اشغالی، خبرها و بیانیه های حزب الله لبنان را بیش از گزارش های رسانه های وابسته به کابینه اسرائیل «باورپذیر» می داند. اکنون نه تنها نتانیاهو در جنگ رسانه ای با شکست مواجه شد بلکه باید در میانه بحران های متعدد داخلی، شاهد افزایش هراس از اقدام متقابل حزب الله لبنان نیز باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 مرداد 1399 - 14:9:17