نقش رژیم صهیونیستی در شهادت افسران آذری

سه شنبه 7 مرداد 1399 - 16:56:1
نقش رژیم صهیونیستی در شهادت افسران آذری

تهران - الکوثر : درشرایطی که درگیری ها درخطوط تماس میان نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان همچنان ادامه دارد، برخی محافل خبری و سیاسی ، شهادت افسران عالیرتبه جمهوری آذربایجان را نتیجه خیانت رژیم صهیونیستی به دولت الهام علی اف دانسته اند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علاوه بر محافل سیاسی ، برخی اعترافات منتشر شده درنشریات اسرائیل حاکی ازخیانت این رژیم نژادپرست به منافع ملی جمهوری آذربایجان است. درهمین ارتباط به عنوان مثال می توان مقاله منتشر شده اخیر در روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" اشاره کرد. این روزنامه صهیونیستی با انتشار مقاله ای ، به قلم "آلکس گالیتسکی"  با عنوان   "اسراییل باید در روابط خود با جمهوری آذربایجان بازنگری کند" ، نوشت :  
"جمهوری آذربایجان یک دیکتاتوری بر پایه دلارهای نفتی است که برای بیش از نیم قرن تحت حاکمیت یک خانواده قرار دارد و چیزی بیش از این نیست".

انتشار این مقاله نشان می دهد که رژیم صهیونیستی برای همکاری با ارمنستان درپی توجیه دلایل خصومت با جمهوری آذربایجان است. این نخستین بار نیست که رژیم اشغالگر قدس با انتشار مقالات هدایت شده ازسوی حاکمیت اسرائیل به تهدید جمهوری آذربایجان اقدام می کند. در واقع ، این تهدیدها به طور ضمنی نشان دهنده وابستگی دولت الهام علی اف به تسلیحات اسرائیلی و نفوذ این رژیم نژادپرست درساختار نظامی ، مدیریتی و صنعت ارتباطات جمهوری آذربایجان است.

برکسی پوشیده نیست که ، درگیری های ماه جولای  میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان درمنطقه تاووز ، یک پیروزی برای دولت "نیکول پاشینیان" درارمنستان است. درحقیقت، نخست وزیر ارمنستان که در داخل تحت فشارهای احزاب مخالف و بخشی ازجامعه ارمنستان قرار داشت ، با نتایج این جنگ ، امکان ساکت کردن مخالفان خود را در داخل به دست خواهد آورد. 

درعین حال ، این جنگ که با کشته شدن دوتن ازفرماندهان بلندپایه ارتش جمهوری آذربایجان آغاز شد ، به نوعی تلافی شکست ارمنستان در درگیری های ماه آوریل سال 2016 میلادی بوده است. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی  با ایجاد یک جنگ کنترل شده در منطقه قفقاز، تلاش کرده است به طرف های متخاصم پیام های متعددی بدهد که تهدید جمهوری آذربایجان را باید مهمترین پیام این رژیم نژادپرست قلمداد کرد.

درهمین ارتباط ، "حمید ترکی" ، پژوهشگر جمهوری آذربایجان در این زمینه ، اعلام کرد:  
"درنتیجه خیانت اسراییل و انتقال اسرار نظامی جمهوری آذربایجان به ارمنستان ، این کشور با هدف گرفتن افسران عالیرتبه جمهوری آذربایجان ، صفحه جدیدی در تاریخ جنگ قره باغ گشوده است. زیرا ، ارمنستان تا ماه ژوئیه سال 2020 میلادی نتوانسته بود چنین ضربه غیرقابل جبرانی به جمهوری آذربایجان وارد کند".
این کارشناس آذری همچنین صهیونیست ها را گرداننده اصلی تجمعات پس ازدرگیری های توپخانه ای روزهای 12 تا 14 ماه جاری میلادی در شهرستان تاووز دانست و افزود : "درتجمعات آذری زبان های خارج ، برافراشته شدن پرچم اسراییل که دشمن ملت مسلمان جمهوری آذربایجان و حامی ارامنه محسوب می شود  و پخش ویدئوی این اقدام توسط شبکه "توران تی وی" اثبات می کند که این سناریوها توسط صهیونیسم آماده شده و درپایتخت های کشورهای اروپایی اجرا می شود".
در مجموع ، باید گفت: درگیری های ماه جاری میلادی درخطوط تماس نیروهای آذری و ارمنی یکی ازتلخ ترین تجربه های جمهوری آذربایجان درتاریخ این جنگ درآینده خواهد بود. جنگی که درجریان آن، یک ژنرال و یک سرهنگ ارتش جمهوری آذربایجان جان باخته اند  زمینه های تحقیر دولت باکو را فراهم کردند. درعین حال ، دراین جنگ مشخص شد که سلاح های خریداری شده ارتش جمهوری آذربایجان از رژیم صهیونیستی ، فاقد کارآیی هایی بوده است که برخی مقام های دولت الهام علی اف و مقام های بلندپایه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان پیش تر ادعای آن ها را مطرح می کردند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 مرداد 1399 - 13:51:30