رئیسی : تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران غیر قابل گذشت است

دو شنبه 6 مرداد 1399 - 17:48:0
رئیسی : تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران غیر قابل گذشت است

تهران - الکوثر : رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تهدید امنیت هوانوردی و تعرض به هواپیمای مسافربری نقض فاحش حقوق بین‌الملل است، اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را غیرقابل گذشت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه ایران روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی به دادستان کل کشور و معاون امور بین الملل خود دستور داد، مسئله شرارت و اقدام تروریستی آمریکایی‌ها را در مجامع حقوقی بین المللی با جدیت پیگیری کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اقدام آمریکایی‌ها تهدید هوانوردی است و حرکتی تروریستی محسوب می‌شود، افزود: باید نظام حقوق بین‌الملل در مقابل شرارت‌های آمریکایی‌ها ایستادگی کند. 

در پی تعرض دو فروند جنگنده آمریکا به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان در آسمان سوریه که پنجشنبه گذشته از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران عازم بیروت بود، تعدادی از مسافران به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از برخورد با جنگنده‌های متعرض، دچار جراحت شدند. 

سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در اطلاعیه ای اقدام جنگنده های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی دانست و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) ارائه کرد و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 مرداد 1399 - 13:54:52