آغاز تحلیل داده‌های بازیابی شده هواپیمای اوکراینی از امروز

سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:45:50
آغاز تحلیل داده‌های بازیابی شده هواپیمای اوکراینی از امروز

تهران - الکوثر : سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد: تحلیل مقدماتی داده‌های بازیابی شده مربوط به جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی از امروز (سه شنبه) در لابراتوار BEA فرانسه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سفارت ایران در فرانسه در اطلاعیه ای اعلام کرد، تیم فنی اعزامی ایران به پاریس و گروه متخصصان لابراتور فرانسوی در یک همکاری مشترک روز گذشته (دوشنبه) موفق به بازخوانی هر دو جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی شدند.  

بخش موسوم به FDR (ضبط داده‌های پروازی) و بخش موسوم به CVR (ضبط مکالمات کابین خلبان) دو جعبه سیاه بازخوانی شده هواپیمای اوکراینی هستند.

تیم فنی اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، روز دوشنبه به همراه جعبه‌های سیاه پرواز سانحه‌دیده اوکراینی، وارد لابراتوار دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه شدند.

براساس مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو)، از کشور‌های ذی‌نفع این سانحه هم برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت شده است.

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:40:12