آخرین آمار کرونا در ایران؛ ۱۹۹ نفر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند

چهار شنبه 25 تیر 1399 - 14:43:51
آخرین آمار کرونا در ایران؛  ۱۹۹ نفر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : در شبانه روز گذشته ۱۹۹ نفر مبتلا به کرونا جان باختند و تعداد استان‌های قرمز و هشدار همچنان ۲۵ استان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر سیما سادات لاری افزود :  تعداد بیماران شناسایی شده طی شبانه روز گذشته و بر اساس معیار‌های تشخیی پزشکی ۲۳۸۸ نفر مبتلا شدند و ۱۷۷۵ نفر نیز در مراکز درمانی در این مدت بستری شده اند.

وی گفت:همچنین در حال حاضر تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی به ۳۴۱۱ نفر رسیده است و متاسفانه ضمن همدردی با خانواده‌های داغدیده تعداد ۱۹۹ نفر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:مجموع جانباختگان کرونا در کشور تا به امروز به ۱۳۴۱۰ نفر رسیده است و تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر مبتلا به بیماری کرونا در کشور شناسایی شده اند.

خانم لاری تصریح کرد: همچنین تعداد بهبود یافتگان کرونا تا امروز را ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد:تا کنون ۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ نفر از هموطنان تحت تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه استان‌های ایلام آذربایجان غربی  و شرقی، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان‌های فارس، تهران، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با قدردانی از تلاش های مجاهدانه کادر بهداشت و درمان و خانواده های آنان گفت: برای قدردانی از مدافعان سلامت شیوه نامه های بهداشتی را باید رعایت کنیم.

دکتر لاری تصریح کرد : قاصله گذاری فیزیکی (یک و نیم تا 2 متر) ، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در همه مکان های عمومی برای همه سنین ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ماسک های خانگی هم در پیگیری از کووید10 می تواند موثر باشد اما نکته مهم پرهیز مردم از رفتن به تجمع ها و همچنین سفرهای  غیرضروری است تا هم سلامت جامعه تضمین و هم به کادر سلامت خسته نباشید گفته شود.


چهار شنبه 25 تیر 1399 - 14:42:43