الحشد الشعبی از بکارگیری همه ظرفیت خود برای پاکسازی مناطق مرزی عراق با ایران خبر داد

چهار شنبه 25 تیر 1399 - 9:31:15
الحشد الشعبی از بکارگیری همه ظرفیت خود برای پاکسازی مناطق مرزی عراق با ایران خبر داد

تهران- الکوثر: یک فرمانده الحشد الشعبی با بیان اینکه این سازمان همه توان وظرفیت خود را برای پاکسازی استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران به کار گرفته است، از نتایج بزرگ و مهم این عملیات تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «طالب الموسوی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان «دیالی» عراق تاکید کرد که مرحله چهارم از عملیات بزرگ «ابطال العراق» که در استان دیالی در حال انجام است، شامل کل مناطق جغرافیایی این استان می‌شود و به نتایج مهمی در پیگرد بقایای داعش دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، عراق از شنبه گذشته چهارمین مرحله از عملیات ابطال العراق را برای پاکسازی استان دیالی به خصوص خط مرزی شرق این کشور با ایران آغاز کرده است.

الموسوی در بیانیه ای گفت: «مرحله چهارم عملیات ابطال العراق-نصرالسیاده که در یازدهم جولای (شنبه گذشته) آغاز شده است به نتایج بزرگ و مهمی در پیگرد عناصر داعش دست یافت و فرماندهی عملیات دیالی سازمان الحشد الشعبی برنامه محوله خود را در چارچوب این عملیات به بهترین نحو ممکن انجام داد».

او تاکید کرد: «این عملیات شامل همه مناطق جغرافیایی استان دیالی است و  از حیث اینکه همه توانمندی و ظرفیت‌های الحشد از تجهیزات تا نیرو و تعداد فرماندهان برای مبارزه با داعش در این منطقه به کار گرفته شده است، عملیاتی متمایز و برجسته است».

عراق از شنبه گذشته چهارمین مرحله از عملیات ابطال العراق را برای پاکسازی استان دیالی و خط مرزی شرق این کشور با ایران آغاز کرده است  که از میان نیروهای الحشد الشعبی تاکنون پنج رزمنده شهید و 10 نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

از بین بردن پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌های خطرناک داعش، پاکسازی ده‌ها روستا و چندین محور در محدوده عملیات «ابطال العراق» و فراهم ساختن زمینه برای بازگشت ساکنان آواره، از مهمترین دستاوردهای الحشد الشعبی پس از گذشت 72 ساعت از آغاز این عملیات بوده است.


چهار شنبه 25 تیر 1399 - 9:31:8

پربازدیدها