انتشار گزارش پیشرفت تحقیقات سانحه هواپیمای اوکراینی

یک شنبه 22 تیر 1399 - 19:10:27
انتشار گزارش پیشرفت تحقیقات سانحه هواپیمای اوکراینی

تهران - الکوثر : سازمان هواپیمایی کشوری ایران گزارش پیشرفت تحقیقات بررسی سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به شناسایی حلقه‌های مؤثر در شلیک اشتباهی موشک به هواپیما، تصریح کرد: سلسله رخدادها نشان از وقوع یک زنجیره رویداد با نقش پررنگ خطای انسانی است. 

این گزارش با تاکید بر اینکه مسیر حرکت هواپیما و وضعیت آن در زمان شلیک موشک، عادی بوده است، می‌افزاید: خطای سامانه دفاعی از خطای کاربر در فراموش کردن تنظیم مجدد شمال سامانه آغاز شده و با افزوده شدن برخی شرایط به دامنه خطای اولیه، در نهایت منجر به هدفگیری اشتباهی هواپیمای مسافری می شود.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران با اشاره به اینکه همزمان با بررسی اطلاعات جعبه سیاه ممکن است برخی حلقه‌های جدید در سانحه شناسایی شود، یادآور شد: این گزارش براساس تحقیقات فعلی تهیه شده و پس از  جمع آوری و تحلیل سایر اطلاعات تکمیل ‌و نهایی خواهد شد.

«محسن بهاروند» معاون وزیر امور خارجه ایران در امور حقوقی و بین‌المللی اخیراً درخصوص آخرین اقدامات اجرا شده درباره تعیین تکلیف جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: جعبه سیاه توسط تیم هواپیمایی ایران به فرانسه منتقل و کار استخراج و خوانش اطلاعات جعبه سیاه 20 ژوئیه شروع خواهد شد.

بهاروند افزود: کشورهای دیگر که به نحوی مرتبط با این واقعه تاسف‌بار هستند می‌توانند نماینده‌ای به عنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند. 

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران هواپیمای اوکراینی، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از کشورهای کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 22 تیر 1399 - 18:3:9