فراکسیون الفتح خواهان فراخواندن نخست وزیر عراق به پارلمان شد

پنج شنبه 12 تیر 1399 - 17:11:55
فراکسیون الفتح خواهان فراخواندن نخست وزیر عراق به پارلمان شد

بغداد- الکوثر: فراکسیون «الفتح» به ریاست هادی العامری امروز پنجشنبه به طور رسمی از رییس پارلمان عراق خواست که نخست وزیر و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا را به پارلمان فراخواند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس متن نامه ای که «محمد الغبان» رییس فراکسیون الفتح در رسانه ها منتشر کرده از «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان خواسته شده است «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر به همراه اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا را به پارلمان فراخواند.

الغبان در این نامه گفته است به منظور بررسی تدابیر دولت برای مقابله با ویروس کرونا و به علت همه گیری و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میرها در عراق خواهان فراخواندن نخست وزیر و اعضای ستاد مبارزه با کرونا به پارلمان عراق است.

رییس فراکسیون الفتح در پارلمان طبق قانون، امضای 50 نماینده را که از فراخواندن نخست وزیر به پارلمان حمایت کرده، به نامه خود الحاق کرده است.

بسیاری در عراق معتقدند که همزمان با آغاز به کار دولت الکاظمی، ویروس کرونا به طرز بی سابقه ای در عراق شیوع یافته تا جایی که سازمان جهانی بهداشت درباره شرایط عراق ابراز نگرانی کرده است.

در طول 50 روز گذشته و از زمان آغاز به کار دولت جدید تعداد مبتلایان به کرونا رشد فزاینده و چند برابری داشته و اکنون به بیش از 51 هزار و 500 نفر رسیده و مرگ و میرها نیز از دو هزار مورد فراتر رفته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 12 تیر 1399 - 17:11:45