ظریف: آمریکا نخستین کشوری است که کشورهای تابع قانون را مجازات می‌کند

سه شنبه 10 تیر 1399 - 8:40:45
ظریف: آمریکا نخستین کشوری است که کشورهای تابع قانون را مجازات می‌کند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در توییتر از زورگویی‌های آمریکا به عنوان کشوری که خود برجام را نقض کرده و کشورهای دیگر را نیز به زور وادار به چنین کاری می‌کند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "محمدجواد ظریف" با اشاره به زورگویی‌های آمریکا در قضیه برجام در توییتر نوشت: آمریکا نه‌تنها خود برجام را نقض کرده، بلکه دیگران را نیز با زور وادار به چنین کاری می‌کند.

ظریف افزود، «آمریکا ننگ تبدیل شدن به نخستین کشوری در تاریخ سازمان ملل متحد که کشورهای تابع قانون را به دلیل نقض نکردن یک قطعنامه شورای امنیت  [مشخصاً قطعنامه 2231] را نیز با خود دارد.»

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 8 می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام، کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

دولت ترامپ  پس از این اقدام غیرقانونی تاکنون بارها، جامعه بین الملل را به دلیل تلاش برای حفظ برجام و پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت تهدید کرده است.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخیرا با تاکید بر اینکه  مسکو همواره بر ضرورت محافظت از برجام در برابر حملات پرخاشگرانه آمریکا  تأکید کرده است، گفت: حفظ برجام و تضمین اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها بر اساس تلاش جمعی امکان‌پذیر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 10 تیر 1399 - 8:40:35