تروئیکای اروپایی ، شریک توطئه آمریکا در شورای حکام

دو شنبه 2 تیر 1399 - 17:53:24
تروئیکای اروپایی ، شریک توطئه آمریکا در شورای حکام

تهران - الکوثر : رئیس مرکز فناوری‌های سیاسی روسیه، تروئیکای اروپایی را شریک توطئه آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سرگئی میخییف» رئیس مرکز فناوری‌های سیاسی روسیه امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  گفت: فرانسه، آلمان و بریتانیا  با ارائه پیش نویس قطعنامه ضدایرانی شریک توطئه آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شدند.

میخییف افزود: به تصویب رساندن قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام نشانگر این واقعیت است که تروئیکای اروپایی تسلیم فشارهای واشنگتن در اجرای سیاست های ضدایرانی شده است. 

این مقام روس تصریح کرد، این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که ایران کمال همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشت و بازرسان آژانس هزاران ساعت در مراکز هسته ای ایران بازرسی کرده و موردی که نشانگر انحراف ایران از برنامه هسته ای صلح آمیز باشد، در این کشور نیافته اند. 

سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان برجام هستند پیش‌نویس قطعنامه‌ای را  به شورای حکام آژانس ارائه کردند و در آن خواهان «همکاری کامل» ایران با آژانس شده‌اند.

با وجود رای منفی چین و روسیه،  این قطعنمامه تصویب شد. 

ایران به شدت از این اقدام اروپایی‌ها انتقاد و تصریح کرده، درخواست آژانس براساس ادعاهای رژیم صهیونیستی و فشارهای آمریکا مطرح شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 2 تیر 1399 - 15:38:2