سازمان بهداشت جهانی:

شیردهی مادر، باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود

شنبه 24 خرداد 1399 - 17:38:40
شیردهی مادر، باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود

تهران_الکوثر: به گفته سازمان جهانی بهداشت مادران مبتلا به ویروس کرونا نباید شیردهی به فرزندان خود را متوقف کنند.

تهران- الکوثر: دروس ادهانوم ، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری، اظهار کرد: این سازمان خطرات احتمالی مادرانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند را در دوران شیردهی با دقت بررسی کرده است.

ادهانوم با بیان اینکه کودکان کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: اگر مادران مبتلا به کووید ۱۹، شیردهی به فرزندان خود را به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا قطع کنند، نوزاد آنها بیشتر در معرض خطرات و بیماری‌های دیگر است.

مادران مبتلا به کرونا مشکلی برای شیردهی نوزادان ندارند

او ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت بر اساس شواهد موجود توصیه می‌کند که مادران آلوده به ویروس کرونا به شیردهی به فرزندان خود ادامه دهند، زیرا مزایای شیردهی از خطرات احتمالی انتقال کووید ۱۹ بالاتر است.

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مادران مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ باید برای شروع و ادامه شیردهی به فرزندان خود تشویق شوند مگر اینکه آن‌ها شدیداً بیمار باشند.

امکان انتقال ویروس کرونا با شیردهی به نوزاد وجود ندارد

به گفته آنشو بانرجی، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت تنها قطعاتی از این ویروس در شیر مادران مبتلا به کووید ۱۹ یافت شده است، اما هیچ ویروس زنده‌ای در شیر این مادران مشاهده نشده است.

مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: تا کنون نتوانسته‌ایم هیچ ویروس زنده‌ای در شیر مادران تشخیص دهیم، بنابراین انتقال ویروس از مادر به فرزند از طریق شیردهی هنوز مشخص نیست.

چند توصیه برای مادران شیرده در روزهای کرونایی

پیش از این به مادرانی که علائم ویروس کرونا را داشتند توصیه شد که با رعایت چند نکته بهداشتی می‌توانند به شیردهی به فرزندان خود ادامه دهند.

- مادران در زمان شیردهی باید ماسک بزنند.

- دست‌ها را قبل و بعد از تماس با کودک هنگام شیردهی بشویند.

- سطوح آلوده به ویروس را مکرراً تمیز و ضدعفونی کنند.

توصیه می‌شود مادرانی که شدیدا به ویروس کرونا مبتلا هستند، به دوشیدن شیر و دادن آن به کودک با فنجان تمیز یا قاشق ادامه دهند و هنگام انجام همه این موارد نکات بهداشتی را رعایت کنند.
منبع: جوان
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 خرداد 1399 - 14:32:51

دسته بندی :