امیرعبداللهیان: اروپایی ها مانع اقدامات نقض حقوق بشری آمریکا شوند

سه شنبه 20 خرداد 1399 - 11:19:59
امیرعبداللهیان: اروپایی ها مانع اقدامات نقض حقوق بشری آمریکا شوند

تهران - الکوثر : دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، از رفتار کشورهای اروپایی در قبال اقدامات یکجانبه آمریکا و سایر رفتارهای نابه هنجار این کشور در جامعه جهانی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران گفت: کشورهای اروپایی با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یکجانبه آمریکا، ضمن نشان دادن استقلال خود، مانع از یکه تازی های ناقض حقوق بشر، صلح و امنیت در جهان شوند. 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان تصریح کرد: ایران در شرایط تحریم های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه موفق با این بیماری است. 

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل به سابقه طولانی مناسبات ایران و فرانسه نیز اشاره کرد و افزود: ایران از فرانسه انتظار دارد که نگذارد دشمنان روابط تاریخی دو کشور، مناسبات دیرینه تهران و پاریس را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت کنند.

امیرعبداللهیان همچنین از وعده های بی عمل سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در قبال تعهدات برجام انتقاد کرد.

«فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه جایگاه و نقش ایران در کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است اظهار کرد، فرانسه از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در عرصه های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می کند.

تیه بو با تشریح سیاست های فرانسه در عرصه بین المللی گفت: ابتکار «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در چارچوب احترام به برجام بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 20 خرداد 1399 - 11:1:22