بیانیه جنبش حماس در سالگرد اشغال قدس؛ اشغالگران در سرزمین فلسطین آینده‌ای ندارند

دو شنبه 19 خرداد 1399 - 16:52:7
بیانیه جنبش حماس در سالگرد اشغال قدس؛  اشغالگران در سرزمین فلسطین آینده‌ای ندارند

تهران- الکوثر: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد نقشه‌ها و طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی رو به زوال است و اشغالگران در سرزمین فلسطین آینده‌ای ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی جنبش حماس، این جنبش روز دوشنبه در بیانیه‌ای هشت بندی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد اشغال شهر قدس اعلام کرد، اشغالگران صهیونیست در هفتم ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی شهر قدس را به طور کامل اشغال کردند که پس از مصیبت اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی، دومین مصیبت بود و آرمان فلسطین همچنان درگیر توطئه هاست که تازه ترینش نیز معامله شوم قرن است.

در این بیانیه آمده است، معامله شوم قرن که رژیم صهیونیستی و آمریکا آن را طراحی کرده و نخستین گام‌های اجرایش را نیز با انتقال سفارتش از داخل رژیم صهیونیستی به قلب شهر اشغالی قدس برداشته است و گام بعدی اش نیز اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم باطل صهیونیستی و پس از آن به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر کرانه باختری رود اردن بود و پایان دادن به نقش آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از دیگر اقدامات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای محو کردن مسئله آوارگان فلسطینی است.
حماس با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی به اجرای معامله قرن با مشارکت دولت آمریکا و با هدف گسترش حاکمیت صهیونیست‌ها بر بیشتر بخش‌های کرانه باختری و تسلط کامل بر آنچه که قدس بزرگ می‌نامند، افزود همه این‌ها در قالب یک طرح شیطانی شرورانه است که به دنبال پایان دادن به مشروعیت حقوق فلسطینی در فلسطین و قدس و مسجد الاقصی است که زیر چکمه اشغالگران و یهودی سازی و یورش‌ها و تلاش‌ها برای محو هویت عربی اسلامی آن قرار گرفته است.
 بیانیه حماس می افزود هم این‌ها با ورود برخی از نظام‌های رسمی در منطقه به مرحله علنی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق فرآیند‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ورزشی و هنری همزمان شده و این اقدام یعنی عادی سازی علنی روابط نیز به چالش طلبی کرامت و اراده ملت‌های عربی و اسلامی است که همواره حامی ملت فلسطین در مقاطع طولانی منازعه با دشمن صهیونیستی بوده اند و از دولتهایشان خواسته اند از مقاومت فلسطین حمایت کنند و مرز‌ها را به روی ملت‌های امت اسلامی برای مشارکت در آزادسازی فلسطین و قدس بگشایند.
حماس افزود در سالگرد اشغال قدس بر اقدامات تروریستی صهیونیسم در عملیات یورش به مسجد الاقصی و جلوگیری از رسیدن نمازگزاران و مدافعان به مسجد الاقصی به شیوه‌های مختلف و نیز بر تخریب خانه‌های ساکنان قدس اشغالی و سرقت اراضی آنان و گسترش عملیات شهرکسازی و تحمیل مالیات و تقویت محاصره این شهر مقدس افزوده شده است.
جنبش حماس تصریح کرد ما در جنبش مقاومت اسلامی به ملت فلسطین و ساکنان قدس و همه طیف‌های امت عربی و اسلامی که گزینه مقاومت را در پیش گرفته اند درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم:
یک: به ملت فلسطین و در صدر آن به مدافعان مرد و زن در قدس و مسجد الاقصی که نوک پیکان دفاع از مسجد الاقصی و قدس در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها و نقشه‌های یهودی سازی هستند درود می‌فرستیم.
دوم: به دلاور مردان روحانی و شیوخ و روحانیون مسیحی و مدافعان مرد و زنی که در برابر جنایات صهیونیستی ایستاده اند و از قدس به عنوان دروازه آسمان با وجود بازداشت‌ها و تبعید‌ها و تعقیب‌ها و کشته شدن دفاع می‌کنند، درود می‌فرستیم.
سوم: قدس همواره فلسطینی و عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و هیچ قدرتی در زمین قادر نخواهد بود که هویت و نماد و تاریخ آن را تغییر دهد و پایتخت ابدی کشور فلسطین است و سرنوشت اشغالگران و نقشه‌های آنان درباره قدس و فلسطین نیز نابودی خواهد بود و هیچ یک از طرح‌های توطئه آمیز نیز آینده آنان را در سرزمین فلسطین بیمه نخواهد کرد.
چهارم: اجرای نقشه صهیونیستی الحاق کرانه باختری و منطقه دره‌ها و نیز تعرض به مسجد الاقصی باعث وقوع انتفاضه‌ای بنیان کن علیه اشغالگران خواهد شد.
پنجم: از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌خواهیم توافقنامه فاجعه آمیز اسلو و تعهدات سیاسی و اقتصادی و امنیتی اش را کاملا منحل کند و به هرگونه رابطه‌ای با اشغالگران پایان دهد و برای ساماندهی وضع داخلی فلسطینیان به سرعت بکوشد و با یک راهبرد ملی جامع بر مبنای طرح مقاومت جامع با اشکال مختلف آن برای رویارویی با طرح الحاق و معامله قرن موافقت کند و به برگزاری نشستی در سطح رهبران و دبیران کل و با مشارکت طیف‌های مختلف ملت فلسطین دعوت کند.
ششم: از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و پارلمان‌های عربی می‌خواهیم همه امت را در سطوح مختلف به میدان آورند و حرکت آگاه سازی ملت‌های عربی و مسلمان را در قبال حقوق و اصول فلسطین، هدایت و با خطراتی که شهر قدس و ساکنان آن مواجه است مقابله و از پایداری آنان با همه ابزار‌ها حمایت کنند.
هفتم: از ملت‌های عرب و مسلمان می‌خواهیم جهت گیری شان برای آزادسازی قدس و فلسطین باشد و آگاهی در برابر نقشه‌های عادی سازی روابط را که از طریق فرآیند‌های مختلف صورت می‌گیرد و هدفش نیز وارونه نمایی حقایق و بازی با عواطف نسل‌های جوان و از بین بردن آگاهی آنهاست، تقویت کنند.
هشتم: از دادگاه بین المللی کیفری می‌خواهیم بررسی‌های اولیه با هدف مقدمه سازی برای آغاز تحقیقات در خصوص جنایات جنگی و جنایت ضد بشری دولت‌های مختلف اشغالگر صهیونیستی علیه ملت بی دفاع فلسطین به خصوص جنایتش در شهر قدس و تازه ترینش یعنی شهادت ایاد حلاق از معلولان ذهنی را به پایان ببرد.


دو شنبه 19 خرداد 1399 - 16:51:55