تحویل محموله تجهیزات پزشکی ایران به وزارت بهداشت افغانستان

دو شنبه 12 خرداد 1399 - 9:25:53
تحویل محموله تجهیزات پزشکی ایران به وزارت بهداشت افغانستان

تهران - الکوثر : سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل محموله کمک پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را به وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل روز یکشنبه محموله 11 تُنی تجهیزات پزشکی و کمک‌ها شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور، ماسک و مواد ضدعفونی را به «بشیر نورمل» معاون وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

امینیان در این مراسم که در محل وزارت بهداشت افغانستان برگزار شد، هدف از این کمک‌ها را مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از جان کادر درمانی و مردم افغانستان عنوان کرد. 

سفیر ایران در کابل همچنین با تاکید بر تداوم همکاری‌های دو کشور گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی به کشور دوست و برادر افغانستان ادامه خواهد یافت.

معاون وزارت بهداشت افغانستان هم به نمایندگی از دولت افغانستان با قدردانی از کمک‌های ایران، گفت: این تجهیزات از نیازهای ضروری وزارت بهداشت افغانستان است. 

نورمل همچنین از سفیر ایران خواست، تهران به کمک‌های بیشتر خود برای مقابله با ویروس کرونا در افغانستان ادامه دهد. 

پیش از این نیز مقداری کیت‌های تشخیص ویروس کرونا به سفارت افغانستان در تهران تحویل داده شد که در بیمارستان ولایت هرات برای تشخیص بیماران کرونایی استفاده شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 12 خرداد 1399 - 9:24:32