توافق روسای جمهور ترکیه و الجزایر برای ایجاد آتش‌بس فوری در لیبی

چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 10:9:14
توافق روسای جمهور ترکیه و الجزایر برای ایجاد آتش‌بس فوری در لیبی

تهران- الکوثر: روسای جمهور ترکیه و الجزائر ضمن توافق برای افزایش تلا‌ش‌ها جهت ایجاد آتش‌بس در لیبی طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او درباره افزایش تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس در لیبی به عنوان مقدمه‌ای ضروری برای تسهیل راه حل سیاسی در لیبی به توافق رسیدند.

ریاست جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد:« تبون صبح امروز سه شنبه یک تماس تلفنی از رجب طیب اردوغان دریافت کرد که در آن اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف فرارسیدن عید فطر را به یکدیگر تبریک گفتند».

در این بیانیه آمده است روسای جمهور دو کشور درباره افزایش تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس در لیبی توافق کردند.

تبون و اردوغان طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری را هم محکوم کردند و آن را نقض آشکار قانون بین المللی و کارشکنی بیشتر در مسیر صلح دانستند.

بر اساس این بیانیه روسای جمهور الجزائر و ترکیه همچنین به تبادل اطلاعات درباره تلاش‌های دو کشور در مبارزه با همه گیری کرونا پرداختند.

نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.


چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 8:42:1

دسته بندی :