هشدار روحانی : آمریکا برای نفتکش‌های ایران مشکل ایجاد کند، اقدام متقابل می‌کنیم

شنبه 3 خرداد 1399 - 20:26:41
هشدار روحانی : آمریکا برای نفتکش‌های ایران مشکل ایجاد کند، اقدام متقابل می‌کنیم

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب، تاکید کرد: اگر نفتکش‌های ایران در هر کجای جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند، متقابلا برای آن‌ها مشکل بوجود خواهد آمد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای ایران بسیار مهم است، گفت: جمهوری اسلامی همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل است و تهران امیدوار است، آمریکایی‌­ها دست به خطا نزنند. 

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه غرب آسیا بویژه امنیت دریایی باید توسط کشورهای منطقه تامین شود، یادآور شد، ایران آماده همکاری با کشورهای همسایه در این زمینه است. 

رئیس جمهوری ایران در ادامه، روابط تهران و دوحه را دوستانه و راهبردی دانست و ابراز امیدواری کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، انتقال کالاها از طریق بنادر ایران و قطر بتدریج فعال و پروازهای خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته شود.

امیر قطر نیز توسعه روابط با ایران را در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد، با برگزاری نشست مشترک اقتصادی دو کشور، روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر بیش از پیش توسعه یابد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» همچنین با تاکید بر اینکه امنیت منطقه باید با همکاری تمامی کشورهای منطقه حاصل شود، اظهار کرد: قطر مخالف هرگونه تنش در منطقه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 3 خرداد 1399 - 18:49:59