هشدار روسیه درباره تبعات وخیم اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی

شنبه 3 خرداد 1399 - 19:12:50
هشدار روسیه درباره تبعات وخیم اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : اقدامات غیرقانونی و ضدانسانی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در سال های اخیر روند صعودی داشته و رژیم صهیونیستی ضمن کشتار فلسطینی ها در نوار غزه، به ساخت شهرک ها در کرانه باختری ادامه داده و حتی آن را تسریع کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی قصد دارد در تابستان 2020 بخش قابل توجهی از کرانه باختری اشغالی را به فلسطین اشغالی ضمیمه کند. این مساله هشدار روسیه را موجب شده است. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در واکنش به اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین درزمینه پایان همکاری‌های امنیتی با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: اقدامات توسعه‌طلبانه اسرائیل باعث ایجاد موج جدیدی از خشونت‌ها در اراضی فلسطینی می‌شود. 

طبق این بیانیه، اقدامات توسعه‌طلبانه اسرائیل باعث ایجاد خشونت و درگیری در اراضی فلسطینی می‌شود و تهدیدی برای امنیت منطقه است. این بیانیه‌ می‌افزاید: روسیه به اسرائیل درباره اجرای برنامه‌های یکجانبه که به چارچوب بین‌المللی کاهش تنش در غرب آسیا پای بند نیست، هشدار داده است. 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز چهارشنبه شب طی گفت‌وگو با گابی اشکنازی، همتای صهیونیست خود، مخالفت شدید روسیه با طرح رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی را ابراز کرد. 

در واقع مسکو بر این باور است که اقدامات اسرائیل صرفا در راستای ایجاد تنش و درگیری هر چه بیشتر در فلسطین و نیز افزایش تهدیدات برای امنیت منطقه غرب آسیا است که هم اکنون نیز به دلیل اقدامات خصمانه اسرائیل علیه محور مقاومت در منطقه و حملات آن علیه سوریه و نیز تجاوزهوایی مکرر به لبنان دچار التهاب است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه ژوئیه بخش‌هایی از کرانه باختری را که در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرده به قلمرو خود ضمیمه کند. در حال حاضر حدود 52 درصد از کرانه باختری اشغالی تحت کنترل مستقیم رژیم صهیونیستی است.علاوه بر 15 شهرک غیرقانونی در بیت المقدس شرقی، در پایان سال 2019 بیش از 150 شهرک و 128 پاسگاه غیرقانونی در کرانه باختری احداث شده و حدود 670 هزار صهیونیست در این شهرک ها زندگی می کنند.

این طرح اسرائیل با حمایت همه جانبه واشنگتن مواجه شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اواخر ژانویه 2020 طی نشستی در کاخ سفید به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح "معامله قرن" خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها ارائه شده، رونمایی کرد.

طبق این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از حومه این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. در عین حال در چارچوب این طرح به اسرائیل درباره الحاق حداقل 30 درصد از کرانه باختری که شهرک های صهیونیست نشین در آنها احداث شده چراغ سبز داده است.

طرح معامله قرن با مخالفت شدید بین المللی از جمله از جانب روسیه  مواجه شده است. به گفته  میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه روسیه در امور غرب آسیا و معاون وزیر امور خارجه این کشور: از نظر مسکو حمایت از طرح معامله قرن واشنگتن برای حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین امکان پذیر نیست.

در عین حال این طرح با مخالفت شدید فلسطینی ها مواجه شده و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن رد طرح معامله قرن  به تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش مهمی از کرانه باختری به این رژیم که با حمایت مستقیم آمریکا انجام می شود، واکنش نشان داده است.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) بامداد جمعه  از پایان همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) خبر داده و این تصمیم را به آمریکایی‌ها ابلاغ کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سه‌شنبه گذشته در اعتراض به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با اسرائیل و آمریکا متوقف شده است.

این تصمیم همزمان با پاسداشت روز جهانی قدس و در اعتراض به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها برای غصب اراضی فلسطینی اتخاذ شده است. عریقات تاکید کرد: فلسطینی‌ها خودشان از امنیت، قانون و نظم عمومی محافظت خواهند کرد.

موضع گیری واحد جهانی در مخالفت با طرح غیرقانونی رژیم صهیونیستی که عملا از جانب 3 عضو از 4 عضو کمیته چهار جانبه یعنی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و روسیه صورت گرفته،  نشانه دیگری بر انزوای آمریکا به عنوان عضو دیگر این کمیته  به دلیل حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و نیز محکومیت روز افزون اسرائیل با توجه به اقدامات غیر قابل توجیه و ضد انسانی و غیرقانونی آن علیه مردم فلسطین و تلاش مستمر برای غصب اراضی آنها است . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 3 خرداد 1399 - 18:27:6