ظریف : ایران در حوزه‌های هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 14:29:27
ظریف : ایران در حوزه‌های هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که "آمریکایی‌ها علی‌رغم خروج از برجام مدعی هستند که اسم آمریکا به عنوان عضوی از برجام در سند اصلی برجام قید شده است در همین چارچوب آن‌ها همچنان  می‌توانند در مورد این توافق بین المللی اعمال نظر کنند"، تصریح کرد: طرح ادعاهای بسیار ابلهانه از سوی مقامات آمریکایی تازگی ندارد.
وزیر امورخارجه ایران افزود : از کسانی که به  مردم توصیه می‌کنند که مواد ضدعفونی بخورند تا تمیز شوند و کرونا نگیرند (دونالد ترامپ) بعید نیست  در مورد توافق نامه ای  که از آن خارج شده اند و در بیانیه ای  رسماً نوشته اند که به حضور و مشارکت خود در برجام پایان داده اند،حالا بگویند که  عضوی از برجام هستند.
ظریف با بیان این‌که "همه متحدان آمریکا اعلام کرده‌اند  که استدلال آمریکایی‌ها در  زمینه برجام  پذیرفتنی نیست" در پاسخ به سوال دیگری  مبنی بر این «برایان هوک» اعلام کرده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیزی از برجام باقی نخواهد ماند؟ گفت: موضوع برجام ربطی به ایشان ندارد و آنچه که مهم است ایران و اعضای باقیمانده در برجام هستند.
«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران اخیراً در اظهاراتی خطاب به «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود چیزی از برجام باقی نخواهد ماند که او بتواند آمریکا را به آن برگرداند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 14:24:42