بیانیه وزارت امور خارجه ایران در سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 12:51:25
بیانیه وزارت امور خارجه ایران در سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه ایران در سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی (روز نکبت) ، در بیانیه ای ، مساله فلسطین را به رغم همه دسیسه ها برای به فراموشی سپردن آن همچنان مساله اول جهان اسلام دانست .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، 14 مه مصادف با هفتاد و یکمین  سالگرد اخراج صدها هزار فلسطینی از سرزمین شان و 15 مه هفتاد و یکمین سال شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل "روز نکبت" است.

وزارت امور خارجه ایران در این بیانیه از سازمان همکاری اسلامی، دولت ها و ملت های اسلامی و سایر ملتهای آزاده خواسته است تا اقداماتی موثر در حمایت از مردم فلسطین تا رهایی سرزمین شان انجام دهند .

در این بیانیه با اشاره به تمام اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در بیش از هفت دهه اشغالگری آمده است جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین و با رد طرح های سازش و خفت بار مانند معامله قرن، بار دیگر مسئولیت مهم سازمانهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود را مورد تاکید قرار می دهد.

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد ،رژیم صهیونیستی در طول 70 سال گذشته اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنایت در حق صاحبان اصلی سرزمین  فلسطین آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرکهای صهیونیست نشین و آواره کردن بیشتر فلسطینیان، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غیر قانونی جولان اشغالی و تلاش برای الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری به این سیاست ادامه داد.

وزارت امور خارجه ایران همچنین برگزاری همه پرسی با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین از جمله مسلمان، مسیحی و یهودی و اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی را به پایتختی بیت المقدس ضروری دانست.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 12:49:17