مسجدی : فشارهای آمریکا تاثیری بر مناسبات ایران و عراق ندارد

چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 19:34:23
مسجدی : فشارهای آمریکا تاثیری بر مناسبات ایران و عراق ندارد

تهران - الکوثر : سفیر ایران در عراق روابط کنونی دو کشور را با وجود فشارهای آمریکا، مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نیازمندی عراق به حفظ روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکنون فشارهای آمریکا راه به جایی نبرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" با اشاره به دیدار اخیرش با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق گفت: الکاظمی برای عبور از چالش اقتصادی پیش‌رو، از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک کرد.

مسجدی افزود: رویکرد دولت الکاظمی درخصوص جمهوری اسلامی ایران مثبت است و در این نشست نخست‌وزیر جدید عراق قول پیگیری تمامی توافق‌های دو جانبه را داده و تاکید کرد، در جهت تقویت روابط با تهران گام‌های جدی برمی‌دارد.

سفیر ایران در عراق در ادامه با بیان اینکه رابطه دو کشور در بخش انرژی تا زمانی که عراق بتواند نیاز خود را در بخش برق و گاز تامین کند، ادامه می‌یابد، تصریح کرد: به دلیل نیاز عراق به دریافت انرژی به قیمت مناسب از سوی ایران، آمریکا نمی‌تواند در این باره کاری انجام دهد، زیرا هرگونه محدودیت در این امور، صدای اعتراض عمومی را در عراق علیه واشنگتن به دنبال خواهد داشت.

مسجدی همچنین هرگونه توافق آمریکایی – ایرانی در خصوص دولت الکاظمی را رد کرد و گفت: اعتقاد جمهوری اسلامی بر حمایت از دولت الکاظمی است و تهران هیچ‌گونه تعامل، توافق، مذاکره و تبادل پیام با واشنگتن ندارد.

سفیر ایران در عراق  درخصوص خطرها و تحرکات اخیر گروه تروریستی داعش در برخی استان‌های عراق نیز اظهار کرد: نیروهای مسلح و «الحشدالشعبی» عراق توانایی کافی را برای مدیریت اوضاع امنیتی دارند و از این بابت نگرانی جدی وجود ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 19:15:22