روز جهانی قدس ؛ خیزشی ماندگار و پویا در حمایت از ملت  فلسطین

چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 12:36:9
روز جهانی قدس ؛ خیزشی ماندگار و پویا در حمایت از ملت  فلسطین

تهران - الکوثر : قدس ، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امام خمینی(ره) با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام "روز جهانی قدس"، در واقع جهان اسلام و همه عدالت خواهان را  به خیزشی  فراگیر در جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین فراخواندند. 

امروز قدس در کانون یک توطئه بزرگ قرار دارد که " معامله قرن "یا توافق نهایی، خوانده می شود. معامله قرن طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

 در این طرح ، راه حل مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی دیده شده و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. 

هدف اصلی  این طرح  تبدیل رژیم صهیونیستی به رژیمی دارای مشروعیت است و در ازای ان حاکمیتی محدود به فلسطینی‌ها در قالب اراضی ۱۹۶۷ داده خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛دربیاناتی در دیدار دست اندرکاران حج، با اشاره به تمرکز دشمنان برای مقابله با مسلمانان به‌ویژه در موضوع فلسطین خاطرنشان کردند: "اکنون آمریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته اند، اما بدانند که به فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوری چشم دولتمردان آمریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند."

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین در برابر این توطئه خواهد ایستاد و ملت‌های مسلمان نیز پشتیبان مردم فلسطین خواهند بود، افزودند: "البته برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ آمریکایی‌ها شده‌اند، اما به توفیق الهی، امت اسلامی و ملت فلسطین بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین فلسطین کَنده شود."

امریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال تقویت و امنیت اسراییل بوده  وبرای رسیدن به این هدف از نفوذ به ساختار سیاسی اقتصادی و فرهنگی کشورها استفاده کرده است.

 نگاهی به گذشته نشان می دهد رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر  قدس  با حمایت آمریکا، اقدامات متعددی از جمله اخراج ساکنان اصلی، غصب املاک ، جایگزین سازی شهرک نشینان با هدف تغییر ترکیب جمعیتی بیت المقدس، ویران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامی و همچنین تعرض و هتک حرمت به مسجد الاقصی از طریق فراهم کردنِ امکانِ ورود شهرک نشینان تند رو به این مکان اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان شان در خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در دیدار سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و وابستگان به قدرتها را، «فرعونهای امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آنها برای ایجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامی گفتند: "برخی سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده‌اند که باید در منطقه غرب آسیا جنگ و درگیری به‌وجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد."

ایشان تأکید کردند: مسئله فلسطین امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.

واقعیت  این است که ملت فلسطین برای دفاع از سرزمین خود در مقابل اشغالگر، تا کنون هزینه سنگینی پرداخته است  وبعد از این هم مصمم تراز قبل خواهد ایستاد. وقوع خیزش های انقلابی و ضد صهیونیستی در یکدهه اخیر در کشورهای منطقه از شمال افریقا تا بحرین، نشان از آن دارد که پیام های عدالت خواهانه ورهایی بخش روز قدس در حال جهانی شدن است . استمرار این حرکت در کنار جریان مقاومت ،قطعا" اجازه نخواهد حقوق ملت فلسطین با اجرای  نقشه هایی همچون معامله قرن پایمال شود.

تردیدی نیست که رهایی ملت  مظلوم فلسطین از این ظلم بزرگ ، یک تکلیف انسانی، دینی و اخلاقی است و همه جوامع بشری به عنوان شهروندان جامعه جهانی موظف هستند که در این جهت اقدام کنند.سیاست ‌جمهوری اسلامی ایران نیزدر راستای اعلام روز جهانی قدس ؛ همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ثبات و امنیت منطقه و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز و یک جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی است .حق تعیین سرنوشت جزء حقوق پذیرفته شده در عرصه بین المللی است که منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز بر آن تاکید دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 2000 .م پیشنهاد همه پرسی تعیین سرنوشت فلسطین را ارائه کردند.

این طرح جمهوری اسلامی که رسماً در سازمان ملل به ثبت رسیده است . بر اساس این پیشنهاد از آنجا که اختلافات در فلسطین در باره نوع حکومت بر فلسطین است، باید از همه فلسطینیان به عنوان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین، هم آن فلسطینیانی که فعلا در سرزمین فلسطین زندگی می کنند و هم آن فلسطینیانی که در کشورهای مختلف در آوارگی به سر می برند، دعوت شود تا در یک همه پرسی که با نظارت سازمان های بین المللی برگزار می شود شرکت کرده و نوع حکومتی که مطلوب آنان است را مشخص سازند. پس از تعیین نوع حکومت از طریق همه پرسی، این دولت برآمده از اراده دموکراتیک مردم فلسطین، در خصوص سیاست ها و برنامه های آتی سرزمین فلسطین مانند ترکیب جمعیتی، اقتصاد، روابط با همسایگان وغیره تصمیم خواهد گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399 - 12:33:16