حمله تروریستی داعش به شمال بغداد دفع شد

سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 8:26:13
حمله تروریستی داعش به شمال بغداد دفع شد

تهران - الکوثر: یک منبع امنیتی عراقی بامداد سه‌شنبه گفت نیروهای عراقی حمله تروریست‌های داعش را از سمت پایگاه «رمی الدروع» در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد دفع کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از المیادین، این حمله از سمت پایگاه «رمی الدروع» و جاده الصینیه - الحدیثه دفع شده است.

شهر الصینیه که در 200 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق قرار دارد به لحاظ اداری از توابع شهرستان "بیجی" و در 10 کیلومتری غرب این شهر واقع است.

هرچند المیادین به شمار کشته و زخمی‌های این عملیات اشاره‌ای نکرد، اما برخی منابع غیر رسمی مدعی شدند که در این عملیات یک نفر از نیروهای امنیتی عراقی کشته و 2 نفر دیگر از این نیروها و نیز شماری از تروریست‌های داعشی زخمی شدند.

الحشد الشعبی دیروز دوشنبه شب نیز در بیانیه‌ای از دستگیری 15 تروریست داعشی در استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با دو سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

 

 


سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 8:26:4

دسته بندی :