گفتگوی تلفنی حسن روحانی با نخست وزیر عراق

دو شنبه 22 اردیبهشت 1399 - 18:33:17
گفتگوی تلفنی حسن روحانی با نخست وزیر عراق

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد: ایران همچون همیشه از دولت عراق برای موفقیت‌هایش به نفع ملت این کشور به طور کامل حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با بیان اینکه استقلال، ثبات سیاسی، حاکمیت ملی و یکپارچگی این کشور برای ایران بسیار حائز اهمیت است، ابراز امیدواری کرد: روابط دوستانه و مناسبات تهران – بغداد بیش از پیش توسعه و گسترش یابد. 

روحانی با اشاره به ضرورت تامین و برقراری صلح و ثبات در منطقه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در مبارزه با داعش در کنار ملت عراق بود، اکنون نیز برای تامین ثبات و پیشرفت عراق با همه توان در کنار دولت این کشور خواهد بود.

رئیس جمهوری ایران همچنین با تاکید بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی میان تهران و بغداد، ضرورت تبادلات تجاری از طریق مرزهای زمینی دو کشور و همچنین فعال شدن بازارچه های مرزی را مورد اشاره قرار داد.

روحانی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان، همکاری، تبادل اطلاعات و دانش دو کشور در این زمینه را ضروری خواند و بر ارائه هرگونه کمک به عراق در راه مبارزه با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.

نخست وزیر عراق نیز جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و برادر عراق دانست و تاکید کرد: بغداد کمک‌های ایران به عنوان یک کشور کلیدی منطقه در برقراری امنیت و ثبات در عراق بویژه در مبارزه با داعش را هرگز فراموش نمی‌کند.

«مصطفی الکاظمی» همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق، بازگشایی مرزهای زمینی و از سرگیری تبادلات کالایی را موجب رونق روابط اقتصادی دو کشور دانست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 22 اردیبهشت 1399 - 17:59:30