روحانی : ایجاد تحول در صنایع معدنی، پاسخ قاطع ایران به توطئه‌های استکبار جهانی است

پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 17:22:24
روحانی : ایجاد تحول در صنایع معدنی، پاسخ قاطع ایران به توطئه‌های استکبار جهانی است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با استناد به آمار و ارقام توسعه معادن کشور تاکید کرد: ایجاد تحول بزرگ در صنایع معدنی، پاسخ قاطع کارگران، مهندسان و مدیران ایرانی به توطئه‌ها و فشارهای استکبار جهانی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت مس ایران در استان کرمان به صورت ویدیو کنفرانس با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی در محصولات تولیدی کشور از جمله در بخش معادن، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، برای اینکه کشور بتواند ضمن تامین نیازمندی‌های مردم و صادرات در مسیر جهش تولید پیش برود، راهی جز گسترش تولید وجود ندارد.

روحانی همچنین رساندن رقم صادرات بخش مس به حدود یک میلیارد دلار در سال گذشته (2019) به دست جوانان متخصص ایرانی با وجود توقف مشارکت خارجی‌ها به دنبال دور جدید تحریم‌ها را افتخارآفرین دانست.

رئیس جمهوری ایران، معادن را یکی از سرمایه های بزرگ دولت برای جهش تولید دانست و افزود: باید معادنی که در کشور اکتشاف شده به سرعت از طریق تعاونی‌ها و بخش خصوص در اختیار مردم قرار بگیرد و در صورت حضور دولت، باید بخش بزرگی از سهام آن، به مردم واگذار شود.

روحانی با تاکید بر اینکه معادن یکی از پایه‌های اصلی جهش تولید در کشور است، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری در اکتشاف، واگذار کردن صحنه‌ها و پهنه‌های معدنی، فروش آن‌ها و همچنین واگذار کردن به بخش خصوصی و جلوگیری از خام‌فروشی اقدامات خوبی در ایران صورت گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، طرح‌های توسعه ذوب مس آندی، احداث انبار کنستانتره مس، احداث کارخانه اسید و احداث کارخانه تولید اکسیژن مس را در مجتمع مس شهر بابک در استان کرمان افتتاح کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 17:19:0