دیدگاه رهبری ؛ تولید ، مبنای شکل‌گیری اقتصاد قوی

پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 13:1:55
دیدگاه رهبری ؛ تولید ، مبنای شکل‌گیری اقتصاد قوی

تهران - الکوثر : رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته کار و کارگر تاکید کردند: تولید عامل اصلی شکل‌گیری یک اقتصاد ملی و قوی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز چهارشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در ارتباط تصویری مستقیم با هفت مجموعه تولیدی، تصریح کردند: همانگونه که نقش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌ها بسیار مهم است، اگر تولید مناسب و رو به رشد باشد، می‌تواند پیکره اقتصادی کشور را مقابل ویروس‌های طبیعی و ویروس‌های دست‌ساز همچون تحریم و یا نوسانات قیمت نفت و تکانه‌های مختلف محافظت کند.

با توجه به این که تولید داخلی، مولفه‌ای چندوجهی در قدرت‌سازی محسوب می‌شود، از اهمیت دوچندانی برای کشورها برخوردار است. به هر اندازه مولفه اقتصاد ملی، توانمند و شکوفا باشد، تاثیرگذاری آن در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی قابل توجه است.

تولید رابطه مستقیمی با اقتصاد پویا و قوی دارد و از بعد فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی تأثیرهای خود را در جامعه داخلی و پیرامونی دارد. وقتی نیازهای اساسی مردم و صنعت در داخل ایران تولید شود، خودباوری، اعتماد به‌نفس و احساس عزت و غرور به‌دنبال دارد، چرا که در برابر تکانه‌های جهانی، ابزار تحریم و فشارهای سیاسی خارجی ایمن است.

علاوه بر این؛ تولید با کیفیت، اقتصاد پویا و رو به رشد، رفاه عمومی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت. با افزایش تولید و رفع نیازهای داخلی، مقوله صادرات هم اهمیت پیدا می‌کند که نماد معرفی فرهنگ و تکنولوژی کالای ایرانی است که به دیگر کشورها صادر می‌شود.

برای نمونه؛ در اوج مبارزه با کرونا، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در سال جهش تولید، با کار و تلاش مضاعف، نیازهای مهم پزشکی را برای مقابله با این ویروس کُشنده تولید کردند و اکنون ظرفیت تولید به قدری است که به خارج از کشور هم صادر می‌‌شود. درهمین چارچوب؛ نخستین محموله کیت‌های تشخیصی سرولوژی کووید- 19 ساخت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی شامل 40 هزار تست سه‌شنبه گذشته به آلمان صادر شد.

"یاشا فرخ‌زاد"، مدیر بازرگانی شرکت دانش‌بنیان ایرانی "پیشتاز طب" گفت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی کیت‌های سرولوژی کووید- 19 با بالاترین کیفیت تولید شده است و در حال حاضر بیش از 60 کشور خواهان دریافت محصولات مرتبط با کرونای این شرکت هستند. 

افزایش تولید متناسب با تکنولوژی و دانش روز دنیا، علاوه بر اینکه موتور حرکت اقتصاد ملی و قوی شدن آن است، شاخص مهمی برای مصونیت اقتصاد ایران در برابر هر ویروسی از جمله ویروس تحریم است.

رفع نیازهای مهم و حیاتی مردم و بخش صنعت با اتکاء به تولید داخلی، امنیت اقتصادی و آرامش را برای جامعه به دنبال خواهد داشت. این روزها بسیج تولید نیازی‌های اساسی پزشکی برای مبارزه با کرونا از جمله ماسک، کیت و دستگاه ونتیلاتور، اهمیت تولید داخلی را دوچندان کرد و  قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 12:58:12