روحانی : آمریکا اگر در ادعای خود صادق است، به تحریم‌های ایران پایان دهد

سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 18:37:21
روحانی : آمریکا اگر در ادعای خود صادق است، به تحریم‌های ایران پایان دهد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر آمادگی این کشور برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا گفت: اگر آمریکایی‌ها صادق هستند، تنها راه این است که به تحریم‌های غیرقانونی ایران پایان دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن با قدردانی از دولت توکیو بخاطر کمک های دوستانه به ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: در شرایط سخت مبارزه با کرونا و همچنین تبعات بسیار سخت اقتصادی آن، تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران تشدید شده است.

روحانی با بیان اینکه برای نجات از این ویروس راهی به جز همکاری همه کشورها وجود ندارد، اظهارداشت: با تشدید تحریم های ظالمانه و ضد بشری آمریکا، دولت و ملت ایران در زمینه تجهیزات پزشکی و تامین مواد غذایی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش ها برای کاهش تنش در منطقه و جهان افزود: اقدامات آمریکا در هفته های اخیر منجر به تشدید تنش ها در عراق و منطقه خلیج فارس شده است.

نخست وزیر ژاپن نیز در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورها برای عبور از مرحله سخت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی جهانی ناشی از آن گفت: در این شرایط افزایش تنش ها در منطقه غرب آسیا نگران کننده است.

آبه  شینزو از ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار در برقراری صلح و آرامش در منطقه نام برد و افزود: توکیو به همکاری خود با تهران در این زمینه ادامه خواهد داد.

روحانی و آبه همچنین با تاکید بر لزوم توسعه و تعمیق روابط تهران وتوکیو ابراز امیدواری کردند با اجرایی شدن توافقات قبلی شاهد گسترش روابط و همکاری ها دوکشور بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 18:31:35