ادامه روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در ایران

سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 11:14:5
 ادامه روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در ایران

تهران - الکوثر : معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از ادامه روند نزولی شیوع ویروس کرونا و کاهش موارد بستری و مرگ و میر بر اثر این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دوشنبه شب با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، تصریح کرد: در مقایسه با روز اوج بیماری کرونا در ایران، 75 درصد موارد بستری، 70 درصد تعداد مرگ و میر و 45 درصد موارد بستری در Icu کاهش یافته است.

حریرچی افزود: حدود 70 درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در ایران براساس طرح غربالگری شناسایی شده‌اند که برای جامعه پزشکی کشور دستاورد خوبی است.

بیش از 78 میلیون ایرانی در مرحله اول طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند؛ همچنین در مرحله دوم نیز تاکنون 30 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این غربالگری هدفمندتر و دقیق تر از دوره اول است.

‌در مرحله دوم، با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سرپایی، افراد مشکوک یا کسانی که در تماس نزدیک با بیمار قرار داشتند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

تاکنون حدود 98 هزار و 600 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 79 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند و 6 هزار و 277 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 11:12:57