رئیسی : ملت ایران فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‎کند

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 19:24:26
رئیسی : ملت ایران فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‎کند

تهران - الکوثر : رئیس قوه قضائیه گفت جامعه پزشکی و پرستاران ما با حرکتی مؤمنانه و خالصانه در سنگر دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند و ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‎کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان سازمان نظام پرستاری و نمایندگان پرستاران، با تقدیر از مجاهدت‎های پرستاران در صیانت از سلامت مردم به ویژه در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاران ما با حرکتی مؤمنانه و خالصانه در سنگر دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند. 

رئیس قوه قضاییه، مدیریت بیماری کرونا و دستیابی سریع به آمار بالای بیماران بهبودیافته را بهترین شاخص در تعیین میزان موفقیت جامعه پرستاری کشورمان عنوان کرد و افزود: کار عظیم پرستاران ما به ویژه شهدای مدافع سلامت، الگویی ماندگار برای پرستاران دنیا شده است. 

آیت‎الله رئیسی خاطر نشان کرد که ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‎کند و زحمات مخلصانه آنها در دفاع از سلامت مردم در برابر ویروس کرونا در تاریخ کشورمان ماندگار شده است. 

رئیس قوه قضاییه، کار پرستاری را بسیار سخت توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پیگیری حقوق و مطالبات پرستاران گفت: پرستاران نباید به‎خاطر سختی کار و کثرت مشغله دچار فرسایش جسمی وروحی شوند و باید سازوکارها و بسترهای خدمت رسانی با نشاط و با روحیه برای آنها فراهم باشد.

آیت‎الله رئیسی در همین راستا «افزایش سرانه کادر پرستاری کارآمد و متعهد» و «عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایا» را مورد تأکید قرار داد و گفت: وقتی می گوییم اداره جامعه باید مبتنی بر عدالت باشد، این سخن شامل عدالت در نظام سلامت هم می‎شود و معنایش این است که هم در توزیع نیروی انسانی و هم در توزیع امکانات، اعتبارات و خدمات به عدالت رفتار شود. 

رئیس قوه قضاییه افزود: نقش پرستاران در خدمات پزشکی و تیم درمان باید به‎طور کامل دیده شود و لازم است در تعارض منافع، مسائل و مشکلات پرستاران به اقتضای عدالت حل شود تا در تصمیم گیری‎ها و تصمیم سازی‎ها عدالت تحت‎الشعاع منافع قرار نگیرد. 

آیت‎الله رئیسی همچنین بر لزوم تقویت خدمات پرستاری در منزل تاکید کرد و گفت که مراقبت از بیماران در منزل تجربه موفقی است که بین 60 تا 70 درصد هزینه های درمانی و حتی مرگ و میر را کاهش داده و موجب ارتقا سلامت اجتماعی می شود. 

رئیس قوه قضائیه بر لزوم اجرای کامل سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و همچنین قوانین مربوط به نظام پرستاری تأکید کرد و به سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد ظرف 4 ماه با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، علل عدم اجرای این قوانین یا اجرای ناقص آنها را بررسی و راهکارهای اجرایی شدن آنها را ارائه کند. 

آیت الله رئیسی گفت: قابل قبول نیست که مجلس قانونی را تصویب کند و به تایید شورای نگهبان هم برسد اما با گذشت سال‎ها از تصویب آن اجرایی نشده یا به‎صورت ناقص و گزینشی اجرا شود و حتماً باید موانع اجرای قانون شناسایی و برطرف شوند. 

رئیس قوه قضائیه همچنین از دیوان عدالت اداری خواست که آن‎دسته از احکام صادره برای پرستاران را که موجب تضییع حقوق آنها شده بازنگری کرده و در صدور آرای مربوط به حقوق پرستاران با رعایت اصل وحدت رویه عمل نماید.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 18:25:53