کرونا در غرب آسیا ؛ شیوع و کارشکنی رژیم صهیونیستی

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 9:37:7
کرونا در غرب آسیا ؛ شیوع و کارشکنی رژیم صهیونیستی

ویروس کرونا همچنان در منطقه غرب آسیا روند تصاعدی دارد و همزمان رژیم صهیونیستی نیز به کارشکنی ها ضد فلسطینی ها در مقابله با کرونا ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که ۴۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۵۸۶۲ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت عربستان همچنین از ۶ مورد فوتی جدید در اثر کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار فوتی ها به ۷۹ نفر رسید.
در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به ابعاد کرونا بر کارگران خارجی در حوزه خلیج فارس پرداخت و نوشت شرکت ها در عربستان سعودی به کارگران خارجی خود گفته اند در خانه بمانند و به آن ها حقوقی پرداخت نمی کنند.
وزارت بهداشت لبنان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد تست کرونا 17 نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و با این حساب تاکنون 658 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین 21 نفر هم جان باخته اند.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی از ۱۲ هزار نفر عبور کرد و به ۱۲ هزار و ۴۶ نفر افزایش یافته است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تعداد فوتی ها نیز به ۱۲۴ مورد افزایش یافته است.
«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین نیز از تداوم کارشکنی‌های گسترده رژیم صهیونیستی در مسیر کمک رسانی به فلسطینیان مبتلا به کرونا در قدس خبر داد.
در همین راستا، پلیس رژیم صهیونیستی به یک مرکز پزشکی در شهرک "سلوان" در جنوب مسجد الاقصی حمله کرد به این بهانه که پزشکان فلسطینی در آنجا آزمایش‌ها و معاینات مربوط به ویروس کرونا را انجام می‌دهند.
منابع محلی اعلام کردند طی روزهای گذشته قریب به 40 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سلوان ثبت شده است، از همین رو انجام معاینات و آزمایش روی شمار بیش‌تری از شهروندان ضروری است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 9:13:57

دسته بندی :