ظریف : جهان قلدری رژیم آمریکا را تجربه می‌کند

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 9:53:18
ظریف : جهان قلدری رژیم آمریکا را تجربه می‌کند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران در واکنش به قطع کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت، گفت:جهان در حال تجربه قلدری رژیم آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» وزیرامورخارجه ایران روز چهارشنبه در توئیتی تصریح کرد : جهان در حال آموختن چیزی است که ایران در تمام این مدت، شناخته و تجربه کرده است. 
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: قلدری، تهدید و گزافه‌گویی خودستایی رژیم آمریکا صرفاً یک اعتیاد نیست، بلکه مردم را می کُشد.
وزیر امورخارجه ایران درباره قطع کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت افزود: همچون "فشار حداکثری" ضد ایران، قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت درمیانه بیماری همه گیری، سبب بدنامی آمریکا خواهد شد.   

ظریف از سوی دیگر گفت : آمریکا با استفاده از ویروس کرونا و معرفی آن به عنوان ویروس ”ووهان“ به دنبال بهره برداری برای تقویت نقش خود و همپیمانانش در معادلات نظام بین المللی است. 

وزیرامورخارجه ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از دلایل حملات بسیار تند آمریکا ضد چین و اصرار به معرفی ویروس کرونا به عنوان "ویروس ووهان" این است که در معادلات آینده نظام بین المللی می‌خواهد نقش خود و هم پیمانانش را تقویت کند و مانع از شکل گیری یک معادلات جدید بین المللی شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 9:10:19