رئیس جمهور: باید با بیماری و بیکاری به طور همزمان مقابله کنیم

چهار شنبه 27 فروردین 1399 - 13:13:36
رئیس جمهور: باید با بیماری و بیکاری به طور همزمان مقابله کنیم

تهران- الکوثر: رئیس جمهور گفت امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید به طور همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت وزیران اظهار کرد: امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.  

او افزود: ویروس کرونا یک معضل برای همه کشورهای جهان است و تقریبا همه دنیا از جمله سیاست،  اقتصاد،  هم سبک زندگی مردم در جهان، تجارت و معاملات همه چیز تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است و برای اولین بار است که یک بیماری نامش تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات شده است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که امروز دوران کرونا و پساکرونا داریم، گفت: امروز مهم است که دوران کرونا چگونه باید با این بیماری مقابله کنیم و بعد از پایان دوران چگونه باید مسائل اقتصاد را سامان دهیم.

روحانی افزود: موفقیت ما در شرایط کرونایی در صورتی محقق می‌شود که مردم، دولت و سران در کنار یکدیگر باشند؛ وظیفه اول دولت این است که برای شناسایی افراد مبتلا تلاش کند و آنها را از جامعه جدا کند. وظیفه دوم دولت مراقب و پرستاری از عزیزانی است که نیاز به تخت بیمارستانی دارند و یا در شرایط حاد نیاز به بخش‌های ویژه دارند.

رئیس جمهور یادآور شد: در کشور‌هایی بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده، اما پزشک به اندازه کافی وجود نداشته و بخش مراقبت‌های ویژه نتوانسته پذیرای بیمار باشد، اما در کشور ما حتی نمونه به این صورت وجود نداشته است؛ حتی درمان اتباع خارجی مبتلا هم در کشور ما رایگان است. ما در این چند ماه سراغ نداریم که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را برگردانند، تخت برای مراقبت در اختیار قرار ندهند و یا حتی به دلیل فقر مالی بستری نشود.

او تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان تلاش بسیار خوبی را انجام داده و کادر پزشکی ما در این مقطع تاریخی از پایان بهمن تا امروز بخش کادر درمان در برابر مردم سرافرازند. پزشکان، پرستاران و تمام بخش درمانی یک مجاهدت و فداکاری فوق العاده ای را در این مدت به صورت شبانه روزی انجام دادند و ساعتی نبوده که از کار و فعالیت فاصله گیرند و احساس خستگی کنند.

او گفت: کار سومی که دولت باید انجام می‌داد، تهیه لوازمی بود که برای بهداشت عمومی مردم و یا برای تجهیز پرستاران و پزشکان ضرورت داشت، همچنین تلاش همه جانبه‌ای در بخش کارگاه‌های دولتی، خصوصی، نیرو‌های مسلح و وزارت صمت شکل گرفت و آنها به میدان آمدند؛ خوشبختانه امروز ما در تهیه ماسک‌های n۹۵، دارو و لباس مورد نیاز پزشکان و پرستاران نیازمندی نداریم.

روحانی افزود: بیشتر موارد بهداشتی مورد نیاز هم در اختیار مردم است، در تهیه مواد ضدعفونی مشکلی وجود ندارد البته در برخی موارد مانند ماسک شاید به اندازه کافی موجود نباشد که در این خصوص در هفته‌های آینده با افزایش تولید این مشکل حل خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 27 فروردین 1399 - 12:56:43