رایزنی ظریف و گوترش درباره یمن

دو شنبه 25 فروردین 1399 - 9:50:14
رایزنی ظریف و گوترش درباره یمن

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد یکشنبه شب بار دیگر تلفنی درخصوص آخرین تحولات یمن گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت وگوی تلفنی گزارشی از  اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد برای تداوم آتش بس در یمن ارائه کرد. 

"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت وگو  ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن و با بیان اینکه بحران این کشور راه حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه‌ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند. 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با مقامات این کشور از جمله "محمد اشرف غنی"، "عبدالله عبدالله" و "حنیف اتمر" ارائه کرد. 

"ظریف" و "گوترش" شنبه شب نیز در گفت وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات یمن و نیز تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران بحث و تبادل نظر کرده بودند. 

وزیر خارجه  جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل پیشتر هم در 12 مارس در تماسی تلفنی درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به گفت وگو پرداخته بودند. 

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت وگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تاکید کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 فروردین 1399 - 8:23:2