تولید ماسک های فیلتردار پیشرفته توسط متخصصان صنعت دفاعی ایران

جمعه 22 فروردین 1399 - 12:40:16
تولید ماسک های فیلتردار پیشرفته توسط متخصصان صنعت دفاعی ایران

تهران - الکوثر : متخصصان صنعت دفاعی ایران موفق شدند به فناوری ساخت و تولید فیلترهای پیشرفته برای ماسک های جدید دست یابند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی در تهران گفت: متخصصان جوان وزارت دفاع ایران برای مقابله با ویروس کرونا، پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی موفق شدند اولین بار به فناوری ساخت ماسک های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند. 

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه این نوع ماسک از ویژگی های خاصی برخوردار است افزود: این ماسک ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه فناوری یونی و کریستالی در ساختار فیلتر آن، موجب خواهد شد تا استفاده کنندگان، بسیار راحت تر بتوانند در مدت زمان طولانی تر تنفس کنند. 

وزیر دفاع ایران تصریح کرد: به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک های فیلتردار، افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند، می توانند از تنفس بسیار راحت تر و آسوده تری برخوردار شوند. 

امیر حاتمی از امکان تولید انبوه این نوع ماسک به  100 هزار عدد در روز اشاره کرد و  گفت: پس از یک ماه تولید این نوع ماسک  پیشرفته، وزارت دفاع ایران توانایی تولید 500 هزار ماسک در روز را برای رفع نیاز مردم ایران در جهت مقابله با ویروس کرونا دارد.

به گفته وزیر دفاع ایران، تمام فناوری تولید ماسک های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی، بومی و دانش آن در اختیار وزارت دفاع ایران است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 22 فروردین 1399 - 12:37:2