رژیم صهیونیستی به رغم شیوع کرونا ۳۵۷ فلسطینی را دستگیر کرد

چهار شنبه 20 فروردین 1399 - 9:59:14
رژیم صهیونیستی به رغم شیوع کرونا ۳۵۷ فلسطینی را دستگیر کرد

تهران- الکوثر: نظامیان رژیم صهیونیستی به رغم شیوع کرونا در ماه گذشته میلادی (مارس) ۳۵۷ فلسطینی را دستگیر و روانه زندان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین گزارش داد که نظامیان صهیونیستی در ماه مارس (اسفند۹۸- فرودین ۹۹) ۳۵۷ فلسطینی از جمله ۴۸ کودک و ۴ زن را دستگیر کرده است.

گفته می شود در حال حاضر بیش از ۶ هزار زندانی فلسطینی در ۲۲ زندان رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند که بر پایه اعلام برخی نهادهای فلسطینی ۹۰ درصد آنان به سبب ضعف امکانات اولیه زندگی در زندان بیمار شده‌اند.

بیماری ۷۰۰ نفر از زندانیان بسیار شدید است و ۱۷۰ تن از آنان شامل ۲۵ بیمار سرطانی در شرایط بحرانی به سر می برند.

شماری از این زندانیان را زنان فلسطینی تشکیل می دهند که با کودکان خود در زندان بسر می برند.

در حالی که بیماری کووید ۱۹ وضعیت خطرناکی را در فلسطین اشغالی و کرانه باختری ایجاد کرده، اما حاکمان رژیم صهیونیستی بدون توجه به این مشکل همچنان به بازداشت فلسطینی‌ها و زندانی کردن آنان ادامه می‌دهند.

پیشتر مقامات و مبارزان فلسطینی از نهادهای بین المللی خواستند تا برای بهبود وضعیت زندانیان دربند رژیم صهیونیستی، این رژیم را تحت فشار قرار دهند.

اتحادیه عرب نیز در روزهای اخیر با توجه به شیوع کرونا نسبت به سرنوشت زندانیان فلسطینی در بند این رژیم هشدار داده بود.

بر اساس آخرین اخبار در حال حاضر ۹ هزار و ۲۴۸ مورد ابتلا در فلسطین اشغالی گزارش شده است که از این تعداد تاکنون ۶۵ نفر فوت کرده اند.

در مناطق حکومت خوگردان فلسطین نیز ۲۶۱ نفر مبتلا و یک نفر نیز فوت کرده است.


چهار شنبه 20 فروردین 1399 - 9:54:7