روحانی: شروع بازگشایی‌ها پلکانی است

دو شنبه 18 فروردین 1399 - 13:22:53
 روحانی: شروع بازگشایی‌ها پلکانی است

تهران- الکوثر: رئیس جمهور با بیان اینکه مرحله دوم بسته حمایتی آخر فروردین پرداخت می‌شود، گفت: شروع بازگشایی‌ها پلکانی است و بازگشایی یک مرتبه امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه اقتصادی دولت گفت:‌ سه میلیون خانوار محروم تحت فشار هستند که برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزارتومان مدنظر قرار دادیم که مرحله اول پرداخت شده است و مرحله دوم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دوماه بعد هم به همان صورت در ماه‌های بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.  

روحانی در ادامه گفت: دیروز هم توضیح دادم که شروع بازگشایی‌ها پلکانی است و بازگشایی یک مرتبه امکان پذیر نیست.

 

وی تاکید کرد: همه باید پروتکل‌های بهداشتی که اعلام می‌شود را انجام دهند و در خانه ماندن توصیه می‌شود. در تهران هم کسب و کارها تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می شود و وزارت بهداشت و درمان به ما می‌گوید که شرایط بهتر شده است به همان نسبت می‌توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی با تاکید بر این که در استان‌ها هم که از ۲۳ فروردین فعالیت‌ها شروع می شود همه اینها باید آن اصول را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: چون شرایط به گونه‌ای نیست که اعلام کنیم فاصله گذاری کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری‌ها به صورت هوشمند و همان طور که ابلاغ شده مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی برخی متخصصان اظهار داشت: اگر اصول بهداشتی رعایت نشود ممکن است دوباره در شرایطی سخت قرار بگیریم، با توجه به امکانات و تجهیزات بیمارستانی، پزشکان و پرستاران ما نباید نگران باشند؛ تا امروز آنها با فداکاری اقدام کرده اند و ما هم تامین امکانات وتجهیرات به اندازه کافی انجام دادیم و از امروز به بعد هم بیشتر تامین و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم. 

روحانی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از برخی دستاوردهای و بخش‌های تولیدی دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان  در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: در برخی موارد اقدامات خوب و ارزشمندی  در تشخیص سی تی اسکن و تولید ونتیلاتور و تامین سایر نیازمندی‌ها انجام گرفته است.

رئیس جمهور بیان کرد: در بخش تولید ونتیلاتور تقریبا نیازمندی ‌های وزارت بهداشت تامین خواهد شد در بخش تولید سی تی اسکن امکان توسعه آن را دارند و ما هم اعتبار مورد نیاز را تامین می کنیم.

رئیس جمهور افزود: در عین حال مردم باید توجه کنند که هرکجا گشایشی حاصل می‌شود این به آن معنا نیست که اصولی که بهداشت و درمان به عنوان فاصله گذاری هوشمند مدنظر قرار داده است آن اصول به آن توجه نشود.

وی تاکید کرد: همه کسب و کارها و همه کسانی که فعالیت می‌کنند اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی باید اصولی که به عنوان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده و اعلام می‌شود و با آنها توافق می شود، را باید مراعات کنند.

روحانی گفت: بیش از بیست و سه میلیون خانوار که یارانه دریافت می‌کنند مبلغ یک میلیون اعتبار به آن‌ها داده می‌شود و بازپرداخت آنها از همان یارانه و ۲۴ ماهه خواهد بود که ۲۵ هزار میلیارد برای آن قرار دادیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 18 فروردین 1399 - 12:56:20