هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در غرب آسیا

جمعه 15 فروردین 1399 - 14:53:49
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در غرب آسیا

تهران- الکوثر: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد حکومت‌های غرب آسیا باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش روز پنج‌شنبه سازمان جهانی بهداشت به دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در غرب آسیا طی یک هفته اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نزدیک به 60 هزار مبتلا به ویروس کرونا در غرب آسیا وجود دارد که به گفته احمد المنهاری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی در سازمان جهانی بهداشت، شمار تازه مبتلایان در کشورهایی مشاهده شده که دارای سیستم درمانی ضعیف و شکننده هستند. در این خصوص المنهاری به کشورهای افغانستان، پاکستان و یمن اشاره کرد. 

به گفته المنهاری، حتی در کشورهایی از منطقه غرب آسیا که دارای سیستم درمانی قوی‌تری هستند هم شمار مبتلایان و قربانیان «نگران‌ کننده» است.

طبق این گزارش، جز ایران که آمارهای رسمی حاکی از ابتلای بیش از 50 هزار نفر به ویروس کرونا است، شمار مبتلایان در سایر کشورهای غرب آسیا در مقایسه با کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا بسیار کمتر گزارش شده است.

با این حال مقام‌های بهداشتی این کشورها نگران هستند که آمار واقعی مبتلایان در این کشورها اعلام نشده باشد و حاکمیت‌های ضعیف و سیستم درمانی شکننده توان مقابله با این بیماری را نداشته باشند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت به دولت‌های خاورمیانه گفت هنوز فرصت مقابله با این بیماری را دارند و از آنها خواست پیش از از دست رفتن فرصت، اقدامات مقابله‌ای خود را تسریع کنند.

یمن یکی از کشورهایی است که هنوز هیچ آمار ابتلا به کرونا در آن اعلام نشده، اما با توجه به وضعیت جنگ داخلی و سیستم بهداشتی و پزشکی این کشور که در پنج سال گذشته، تقریبا از دست رفته، شیوع این ویروس در آن به شدت نگران‌کننده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 15 فروردین 1399 - 14:26:48