تقدیر سازمان جهانی بهداشت از کارشناسان ایرانی در پیشگیری از ویروس کرونا

پنج شنبه 14 فروردین 1399 - 17:3:57
تقدیر سازمان جهانی بهداشت از کارشناسان ایرانی در پیشگیری از ویروس کرونا

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه از فعالیت مطلوب ایران در پیشگیری از ویروس کرونا تقدیر کرد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز پنج شنبه در حاشیه نشست مجازی منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در تهران درباره این نشست اظهار کرد: فعالیت مطلوب ایرانیان و کارشناسان ایران در مقابله با ویروس کرونا مورد تقدیر سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه قرار گرفت و در این نشست، از تجربه ایران استفاده شد. 

نمکی با بیان اینکه ایران توانسته است بیش از 90 درصد جمعیت هدف را مورد پوشش قرار دهد تصریح کرد: ایران در مرحله مدیریت بیماری کرونا است و مرحله مهار کردن بیماری را در پیش دارد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با تاکید بر اینکه مقابله با ویروس کرونا نیازمند همبستگی جهانی است گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران به مثابه یک نسل کشی محسوب می شود و تهدید جدی برای سلامت جهانی است. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون از مجموع 50 هزار و 468 نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 16 هزار و  711 نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سه هزار و 160 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 فروردین 1399 - 16:40:42