ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، بی توجه به شیوع کرونا

پنج شنبه 14 فروردین 1399 - 13:41:9
ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، بی توجه به شیوع کرونا

تهران - الکوثر : در حالی که کرونا ویروس در فلسطین و همچنین سرزمین های اشغالی شیوع پیدا کرده، رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت های خود علیه فلسطینی ها ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در فضای کرونایی در قالب های مختلفی ادامه دارد. تخریب منازل و کوچ اجباری فلسطینی ها یکی از جنایت های رژیم صهیونیستی است که در فضایی کرونایی نیز انجام می شود. نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به روستای "رمانه" در غرب "جنین" در شمال کرانه باختری رود اردن شماری را مجروح و چند خانه را تخریب کردند. 

تخریب منازل فلسطینی ها و کوچاندن اجباری ساکنان این منازل در حالی است که کرونا در فلسطین نیز مانند 200 کشور دیگر شیوع پیدا کرده است. مطابق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین های فلسطینی به 134 مورد رسیده است که 122 مورد آن مربوط به کرانه باختری و شهر قدس اشغالی و 12 مورد آن هم مربوط به باریکه غزه است.

پافشاری بر تداوم این جنایت به منزله این است که شهرک سازی مهمترین راهبرد رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها است. شهرک سازی با تغییر ترکیب جمعیتی و در نتیجه یهودی‌ سازی اراضی اشغالی همراه است، موضوعی که مهمترین هدف رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطینی ها محسوب می شود. 

نادیده گرفتن وضعیت اسرای فلسطینی نیز دیگر جنایت رژیم صهیونیستی در فضایی کرونایی است. در همین راستا، "ابراهیم ملحم"، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، یک اسیر فلسطینی که به تازگی از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده، مبتلا به ویروس کرونا است.

در واقع، این اسیر فلسطینی به مدت دو روز در بازداشتگاه اسرائیلی "عصیون" در جنوب بیت‌ لحم و 14 روز نیز در بازداشتگاه "عوفر" در غرب رام‌ الله در اسارت بود. با اعزام پزشک مبتلا به کرونا به بازداشتگاه و همچنین در سایه بی توجهی رژیم صهیونیستی به مقررات بهداشتی، این اسیر فلسطینی نیز به کرونا مبتلا شد. ابتلای این اسیر فلسطینی به کرونا در حالی است که مقامات فلسطینی بارها و مکرراً در خصوص لزوم آزادی زندانیان و تهدید جان آنها در پی شیوع کرونا در سرزمین های اشغالی هشدار دادند، اما رژیم صهیونیستی توجهی به این هشدارها نداشته است. 

در همین راستا، "صائب عریقات"، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌ بخش فلسطین در  نامه‌ های جداگانه‌ ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی حقوق بشر و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با یادآوری خطرات ویروس کرونا برای اسیران سالخورده، اسیران کم سن و سال، بیماران و کسانی که ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است، در خصوص نبود اصول اولیه بهداشت عمومی در زندان‌ ها، بی‌ توجهی عمدی به درمان اسیران و نبود پزشک و دستگاه‌ های پزشکی هشدار داد.

نکته مهم این است که ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در شرایطی است که هرگونه تجمع و تظاهرات ضد اسرائیلی مردم فلسطین متوقف شده است. مردم فلسطین حتی تظاهرات سالانه روز زمین که 43 سال روز 30 مارس برگزار شد را نیز به دلیل منع تجمعات و رعایت مقررات بهداشتی برگزار نکردند. این وضعیت ثابت می کند که جنایت های رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی با رفتار مردم فلسطین ندارد بلکه این جنایت ها ناشی از خوی و خصلت این رژیم اشغالگر است.  

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در شرایطی بر تداوم جنایت علیه فلسطینی ها تمرکز کرد که مقامات کابینه نتانیاهو در مقابله با شیوع کرونا در سرزمین های اشغالی ناتوان بوده و زیر تیغ انتقادهای داخلی قرار دارند. مطابق آخرین آمارها تاکنون حدود 6 هزار و 100 نفر در سرزمین های اشغالی به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 25 نفر فوت کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 فروردین 1399 - 12:6:46