تولید انبوه کیت تشخیص کرونا ساخت وزارت دفاع

دو شنبه 11 فروردین 1399 - 16:5:8
تولید انبوه کیت تشخیص کرونا ساخت وزارت دفاع

تهران - الکوثر : کیت تشخیص ویروس کرونا ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به تولید انبوه رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کیت تشخیص ویروس کرونا ساخت وزارت دفاع ایران در مدت 3 ساعت می‌تواند بیماری را با دقت بالا و خیلی خوب تشخیص دهد. 

همچنین این کیت تشخیصی، قابلیت شناسایی تمامی ژنوم‌های رایج دنیا را دارد.  

امیر سرتیپ دوم فرهاد امیری رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع در آیین رونمایی از تولید انبوه نسل دوم کیت تشخیص کرونا ساخته شده توسط متخصصین صنعت دفاعی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: افتخار داریم  که یکی از دستاوردهای مهم دفاعی را که به دست متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حاصل شده است را به محضر ملت شریف ایران اسلامی تقدیم نماییم.  

وی با بیان اینکه این کیت ها کاملا منطبق با موارد اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است افزود : این کیت ها بر اساس تشخیص سه نوع ژن E، N ، Rdrp عمل می کند. 

سردار عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستادکل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: این کیت در زمان سه ساعت می تواند بیماری را با دقت خیلی خوب تشخیص دهد و می تواند بر اساس تمام ژنوم های دنیا عمل کند.

وی افزود : نمونه تحقیقاتی این کیت قبل از اسفندماه و پیش از آنکه اولین نمونه بیماری کرونا در کشور شخیص داده  شود آماده شده بود و از آن زمان تا کنون سیر مراحل تحقیقاتی خود را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کرده و امروز آماده تولید انبوه است تا در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد. 

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد. 

این ویروس اکنون علاوه بر چین، تقریبا به تمامی کشورهای جهان نیز سرایت کرده است. 

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 724 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد دست‌کم 152 هزار نفر بهبود یافته‌اند و حدود 34 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 11 فروردین 1399 - 15:21:22