رایزنی رئیسان مجالس ایران و روسیه برای مقابله با کرونا

جمعه 8 فروردین 1399 - 11:49:12
 رایزنی رئیسان مجالس ایران و روسیه برای مقابله با کرونا

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس دومای دولتی روسیه درباره گسترش مناسبات دو جانبه، آثار و تبعات جهانی شیوع ویروس کرونا و بررسی راه‌های مقابله مشترک با آن گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنج شنبه در تماس تلفنی «ویچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه، با غیرانسانی خواندن اقدام آمریکا و متحدانش در تداوم سیاست نادرست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها گفت: اقدام مخرب آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشور‌ها، جان هزاران انسان بیگناه را به مخاطره انداخته است.

لاریجانی افزود: تمامی تحریم‌های ضد انسانی آمریکا از جمله تحریم اقلام پزشکی و دارویی باید لغو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با قدردانی از کمک‌های روسیه در تامین اقلام مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: تبادل تجربیات و رایزنی بخش‌های پزشکی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و درمان مبتلایان و همچنین در گسترش روابط دو جانبه ضروری است.

«ویچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک نوروز و آغاز بهار و آرزوی سالی خوب برای مردم ایران گفت: روسیه از گسترش مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه تبادل تجربیات پزشکی و درمانی استقبال می‌کند.

والودین، تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه دیگر کشور‌ها را مردود دانست و افزود: روسیه با تحریم‌های آمریکا که در شرایط فعلی، در مسیر مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند، مخالف است و خواستار لغو تمامی تحریم‌ها است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 فروردین 1399 - 10:25:11