حمایت بورل از حق ایران و ونزوئلا در دریافت تسهیلات مالی مقابله با کرونا

سه شنبه 5 فروردین 1399 - 17:12:9
حمایت بورل از حق ایران و ونزوئلا در دریافت تسهیلات مالی مقابله با کرونا

تهران - الکوثر : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه از درخواست ایران و ونزوئلا برای دریافت تسهیلات مالی از صندوق بین المللی پول به منظور مقابله با کرونا حمایت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت ویدیویی برگزار شد، بر لزوم  کمک‌ دارویی به ایران و ونزوئلا در شرایط تحریم های آمریکا تحریم‌ تاکید کرد.

بورل وعده داد که ظرف هفته‌ های آینده کالاهای ضروری به ارزش 200 میلیون یورو راهی ایران و ونزوئلا شود. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به این که ایران و ونزوئلا عمدتا به دلیل تحریم‌های آمریکا در وضع دشواری قرار دارند، انجام مبادلات تجاری و همکاری های بشردوستانه با این کشورها شامل مواد خوراکی و دارویی را مهم دانست و مورد تاکید قرار داد.   

بورل بار دیگر بر لزوم همکاری یکسان صندوق بین‌المللی پول با ایران و ونزوئلا مانند سایر کشورهای عضو این نهاد بین المللی برای استفاده از تسهیلات سریع مالی در مبارزه با کرونا تاکید کرد. 

«عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانبه تازگی اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا طی نامه‌ای به «کریستالینا گئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره مندی از 5 میلیارد دلار تسهیلات سریع از آن صندوق شده است. 

همزمان «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول خواست تا با توجه به شرایط ویژه مبارزه با ویروس کرونا، ایران را از طریق ابزار سریع مالی مورد پشتیبانی قرار دهد. 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 فروردین 1399 - 17:10:13