رام‌الله درباره تصویب طرح ضد فلسطینی مطرح شده در «کنست» هشدار داد

پنج شنبه 29 اسفند 1398 - 13:40:59
رام‌الله درباره تصویب طرح ضد فلسطینی مطرح شده در «کنست» هشدار داد

تهران- الکوثر: وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین طرح حزب «لیکود» به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای الحاق دره اردن، «بحر المیت» و اعدام فلسطینی‌های بازداشت شده به اتهام انجام عملیات ضد اسرائیلی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «میکی زوهار» رئیس فراکسیون حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طرحی را مطرح کرده است که در صورت تصویب، دره اردن و شمال «بحر المیت» و صحرای «الخلیل» در کرانه باختری تحت اشغال این رژیم درخواهد آمد و همچنین دادگاه‌ها می‌توانند برای مبارزان فلسطین حکم اعدام صادر کنند.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق» قطر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این طرح ضد فسطینی، خواستار تحرک بین‌المللی برای توقف این طرح شد.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام آمده است: علیرغم آنکه زمان ارائه این طرح خصمانه به دور از نزاع‌های حزبی داخلی نیست اما این اقدام، اجرایی کردن مستقیم وعده‌های نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی است.

وزارت خارجه فلسطین در پایان بر خطرناک بودن این پیشنهاد و پیامدهای آن بر فرصت‌های تحقق صلح بر اساس راهکاری دو دولتی تأکید کرد و آن را مرگ نهایی روند صلح به صورت کامل خواند.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز چندین بار طرح اعدام فلسطینی‌هایی را که با انجام عملیات موجب کشته شدن صهیونیست‌ها می‌شوند ، مطرح کرده بود.


پنج شنبه 29 اسفند 1398 - 12:21:5