افزایش تدابیر مقابله با کرونا در منطقه غرب آسیا

چهار شنبه 28 اسفند 1398 - 9:37:26
افزایش تدابیر مقابله با کرونا در منطقه غرب آسیا

تهران - الکوثر : با ادامه روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا، اقدام دولت ها در منطقه غرب آسیا نیز برای مقابله با این ویروس افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در قطر؛ وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برای جلوگیری از گسترش کرونا نمازهای جماعت را متوقف و مساجد این کشور را تعطیل اعلام کرد.

"ابراهیم بن صالح النعیمی"، معاون وزیر آموزش و پرورش قطر نیز تاکید کرد که مقدمات لازم برای آغاز آموزش مجازی از روز یکشنبه آتی فراهم شده است.

قطر روز گذشته از ابتلای 38 مورد جدید به کرونا خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 439 نفر می رسد.

در عراق؛ حرم های مطهر و زیارتگاه های مهم این کشور از جمله مساجد معظم «کوفه»، «سهله» و «براثا» و دیگر اماکن زیارتی روزهای کم زائری را سپری می کنند و امروز سه شنبه درهای حرمین کاظمین هم بسته شد.

تولیت حرمین امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) نیز حضور زائران را تنها به داخل صحن ها و رواق های اطراف محدود کرد تا از تجمع زوار در اطراف ضریح مقدس از بیم انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند.

مردم استان «سلیمانیه» در منطقه کردستان عراق هم بیمارستان ویژه برای بستری و درمان مبتلایان به این ویروس ساختند؛ این بیمارستان 60 تختی طی 12 روز ساخته شد. 

در لبنان؛ نمایندگان مجلس و جمع دیگری از شخصیتها و مسوولان این کشور همگام با دیگر آحاد جامعه در پویش کمک به مبارزه با "ویروس کرونا" شرکت کردند و یک ماه حقوق و یا بخشی از دارایی های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

در سوریه؛ حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) برای پیشگیری از شیوع کرونا و انجام عملیات ضدعفونی تا دوم آوریل بسته شدند.

وزارت کشور سوریه نیز تصمیم گرفته همه اماکن تفریحی و گردشگری و زندان ها را به مدت یک ماه ببندد. 

پیش از این، «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، انتخابات پارلمانی این کشور را به تعویق انداخت.

در اردن؛ دولت این کشور برای جلوگیری از گسترش انتقال ویروس کرونا، چاپ روزنامه های کاغذی را ممنوع و موسسات و اداره های رسمی را نیز تعطیل اعلام کرد.

دولت اردن همچنین تردد میان استان های این کشور و نیز تجمع بیش از 10 نفر را ممنوع اعلام کرده است. 

بیمارستان های اردن نیز کار خود را به رسیدگی و معالجه موارد اضطراری و فوری محدود کرده اند. 

وزیر مشاور در امور رسانه اردن نیز امروز از قرنطینه کردن چهار هزار و 100 مسافر که روز گذشته وارد این کشور شده‌اند، خبر داد.

ارتش اردن هم اعلام کرد که برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، نیروهای خود را در اطراف شهرها مستقر خواهد کرد.

در سرزمین های اشغالی؛ "ناداو آرگامان"، رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) امروز سه‌ شنبه تأیید کرد که این سازمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را تحت نظر قرار داده است.

این تصمیم از سوی ائتلاف آبی و سفید که مأمور تشکیل کابینه جدید است مورد انتقاد قرار گرفته، اما "شین بت" و دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این تصمیم دفاع کرده و آن را برای مقابله با همه‌گیری کرونا ضروری عنوان کرده‌اند.

بر اساس آمارهای اعلامی تل‌آویو، تاکنون 337 نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ گفته می‌شود آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این رقم است.

مطابق آخرین آمار، بیش از 198 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر فوت کرده و حدود 83 هزار نفر نیز بهبود یافته اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 اسفند 1398 - 8:43:43

دسته بندی :