دلایل تبلیغات دروغین و حملات هوایی آمریکا علیه مقاومت عراق

یک شنبه 25 اسفند 1398 - 17:44:21
دلایل تبلیغات دروغین و حملات هوایی آمریکا علیه مقاومت عراق

تهران - الکوثر : جنگنده های آمریکایی در سه روز اخیر در چند نوبت مواضع حشد الشعبی و مقاومت عراق را بمباران کردند که این حملات با واکنش گسترده عراقی ها مواجه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آمریکایی ها حمله پنجشنبه گذشته به پایگاه التاجی در استان صلاح الدین را بهانه حمله علیه حشد الشعبی و مقاومت عراق قرار داده و مدعی شدند که این حمله از سوی گروه‌های حشد الشعبی عراق انجام شده است، اما هیچ سندی در این خصوص ارائه نکردند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد: «بهانه‌ ای که این تجاوز در پاسخ به حمله علیه پایگاه التاجی بوده، بهانه‌ ای دروغین است.» 

"عالیه نصیف"، نماینده عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق هم تاکید کرد که عوامل سازمان سیا و مزدوران آمریکایی با حمله ساختگی به پایگاه التاجی دنبال دستاویز برای هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی و گروه های مقاومت بودند. وی افزود: هر کسی که واقعیت موشک باران پایگاه التاجی را بررسی کند برای او روشن می شود که این عملیات جعلی است و طرفی که آن را انجام داده، شرکت های امنیتی مزدور و مرتبط با سیا است.  

به نظر می رسد که آمریکا از این تبلیغات دروغین و حملات دو هدف مهم را پیگیری می کند.

اول اینکه؛ تهدید گروههای تروریستی را برای عراق بار دیگر بازآفرینی کند. احیای این تهدید، زمینه تداوم حضور نظامیان آمریکا را در عراق فراهم کند.

دوم اینکه؛ با این حملات زمینه تضعیف حشد الشعبی و گروههای مقاومت در عراق را فراهم کند. در واقع، آمریکایی ها تقویت مواضع و جایگاه حشد الشعبی در ساختار قدرت عراق را در تضاد با منافع و امنیت رژیم صهیونیستی و واشنگتن می دانند. بنابراین، علیه مواضع حشد الشعبی در مناطق مختلف عراق حمله می کند.

آمریکا تلاش دارد از یک سو با حملات خود ناامنی و بی ثباتی را در عراق افزایش دهد و حشد الشعبی را عامل این ناامنی و بی ثباتی معرفی کند. در واقع، آمریکا درصدد است وجهه و هویت حشد الشعبی را نزد مردم عراق تخریب کند.

از سوی دیگر، آمریکا تلاش می کند با ایجاد دودستگی در ساختار قدرت عراق در خصوص حشد الشعبی، میان دولت مرکزی بغداد، گروههای سیاسی و گروههای مقاومت عراق اختلاف ایجاد کند. اساساً یکی از مهمترین دلایل مداخله و کارشکنی امریکا در امور داخلی عراق به خصوص در فرآیند معرفی نخست وزیر و تشکیل کابینه جدید نیز این است که دولتی غیر همسو و مخالف حشد الشعبی و گروههای مقاومت در این کشور روی کار آید.

با این حال، واکنش هایی که گروهها و شخصیت های عراقی نشان دادند حاکی از دو موضوع است. نخست اینکه؛ اغلب گروههای عراقی مدافع نقش حشد الشعبی در این کشور هستند. دوم اینکه؛ اغلب شخصیت ها و گروههای عراقی اقدام آمریکا در حمله به مواضع حشد الشعبی و مقاومت عراق را نقض حاکمیت این کشور می دانند چرا که این حملات از داخل خاک عراق علیه عراقی ها انجام شد. این اقدامات عزم عراقی ها را برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تقویت می کند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 اسفند 1398 - 15:33:47