تخت روانچی : تحریم‌های آمریکا مانع مبارزه مردم ایران با کرونا است

شنبه 24 اسفند 1398 - 11:23:32
تخت روانچی : تحریم‌های آمریکا مانع مبارزه مردم ایران با کرونا است

تهران - الکوثر : نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را مانع تلاش‌های تهران برای مبارزه با ویروس کرونا برشمرد و تاکید کرد، بحران‌های بین المللی به تلاش‌های واقعی بین المللی نیاز دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مجید تخت روانچی جمعه شب در توییتر تصریح کرد : مردم و دولت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا سخت تلاش می کنند اما تحریم‌های آمریکا مانع تلاش‌هایشان است. 

"تخت روانچی" از آمریکا خواست از سیاسی کردن تلاش‌های انسان دوستانه دست بردارد و تحریم‌ها را برطرف سازد. 

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه  در نامه‌ای به  "آنتونیو گوترش  دبیرکل سازمان ملل متحد که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود.

ظریف در این نامه تاکید کرد، علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی و  پیش شرط‌های اخیر مقامات واشنگتن برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

وزیر خارجه ایران پیشتر نیز تشدید تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران و تاثیرات آن بر مرگ شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا را محکوم کرده بود. 

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران شده است. 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 اسفند 1398 - 10:53:58